L’Ajuntament elabora unes bases per a regular el treball no presencial del funcionariat a causa de la pandèmia

L’Ajuntament elabora unes bases per a regular el treball no presencial del funcionariat a causa de la pandèmia

El portaveu explica que serà aplicable quan el lloc de treball siga compatible amb el desenvolupament de l’activitat fora de l’ajuntament i la persona empleada tinga la consideració de sensible o vulnerable davant possibles malalties o estiga en situació de quarantena


 

La Junta de Govern Local celebrada hui ha aprovat les bases reguladores del treball no presencial per motius de la pandèmia del Covid-19. Unes bases amb les quals l’Ajuntament pretén regular la possibilitat del treball no presencial en el consistori il·licità, segons ha declarat el portaveu de l’Equip de Govern, Héctor Deu.

“L’equip de Govern continua fent passos per a adaptar-nos a la nova situació generada per la pandèmia, i som conscients que moltes de les decisions que estem adoptant per a frenar els contagis i adaptar les condicions laborals a la pandèmia es quedaran per sempre”, ha apuntat el regidor.

L’Ajuntament amb aquestes bases pretén regular la possibilitat del treball no presencial. “En aquest cas, es tracta d’una sèrie de mesures que van encaminades a evitar situacions de sobre exposició a virus i de riscos en el treball”, ha indicat el regidor, que ha afegit que “serà aplicable quan el lloc de treball siga compatible amb el desenvolupament de l’activitat fora de l’ajuntament i la persona empleada tinga la consideració de sensible o vulnerable davant possibles malalties o estiga en situació de quarantena”.

El treball no presencial no podrà superar el 30% del treball desenvolupat en el departament en qüestió i des del treball no presencial no podran realitzar-se treballs d’hores extraordinàries ni tampoc prolongar la setmana laboral més enllà de les nou de la nit.