Carlos González diu que la celebració d’aquest certamen de manera presencial és un símptoma de normalitat i una prova del dinamisme del sector del calçat local
L’alcalde d’Elx, Carlos González, considera que és una bona notícia per al sector del calçat i per a la ciutat que les fires del calçat recuperen la seua presencialitat després del parèntesi obligat per la pandèmia. Al seu judici, el fet que una vintena d’empreses il·licitanes acudisquen des de demà a la Fira de Milà és una mostra del dinamisme d’aquest sector tan important per a Elx i per als il·licitans.
“Per descomptat, crec que és molt important i positiu que es tornen a celebrar fires del calçat amb el nivell d’internacionalització que té Micam-Milano, que és el certamen més important del sector, i que hi haja més d’una vintena d’empreses il·licitanes que acudisquen i que exposen en aquest gran aparador mundial del calçat”, ha apuntat l’alcalde, que ha destacat que la present edició de la fira, a més de presencial, també serà digital.
“La celebració d’aquesta fira és un símptoma de normalitat i, a més, també és una prova del dinamisme del sector del calçat local. Precisament per això, considere que, en aquests complexos moments per a un sector tan rellevant per a l’economia local, hem d’estar ací, fent costat als nostres empresaris, recolzant la seua aposta pels mercats internacionals i per la col·lecció d’estiu de 2022, que és la que es presenta”.
La novetat és que en aquesta edició la fira durarà tres dies en lloc de quatre. A més, paral·lelament, la fira tindrà una versió digital.
“El calçat és un motor essencial per a la nostra economia i és fonamental que es recupere, que torne als nivells de producció i d’exportació previs a la pandèmia, perquè continuem el procés de reactivació econòmica i de l’ocupació”
Abans de la pandèmia, Micam Milano atreia 1.200 expositors i 45.000 visitants. La passada edició, en plena pandèmia, Micam Milano Digital Show es va celebrar del 8 de març al 8 de maig de 2021 i va comptar amb la participació de més de 90 marques i més de 5.000 compradors internacionals que van visitar la plataforma.
Enguany, l’organització ha implementat activitats de comunicació per a maximitzar l’atenció dels compradors cap a les marques a la plataforma. Els més de 5.000 compradors registrats al març van visitar més de 35.000 pàgines i van generar quasi 2.000 sol·licituds per a connectar-se amb les marques i, en comparació amb l’edició anterior, el trànsit va augmentar en un 60 per cent.
En total, són 74 els expositors espanyols (que representen 85 marques) i la delegació il·licitana és la més important. De la Comunitat Valenciana acudeixen 33. En total, assisteixen al certamen italià 652 expositors dels quals 390 són del país organitzador i la resta, internacionals. Tots es repartiran en cinc pavellons, dividits per conceptes.
“El calçat és un motor essencial per a la nostra economia i és fonamental que es recupere, que torne als nivells de producció i d’exportació previs a la pandèmia, perquè continuem el procés de reactivació econòmica i de l’ocupació que viu la ciutat”, ha conclòs l’alcalde.