L’edil de Comerç, Felip Sànchez, explica que “s’han superat totes les expectatives i considerem que és una bona iniciativa per a reactivar el comerç local i per a contribuir a alleujar l’economia domèstica de les famílies”
El regidor de Comerç, Felip Sànchez, ha fet balanç de la campanya de Bons Consum per a afavorir les compres al comerç de proximitat després que ahir, 14 de setembre, es tancara la venda d’aquests. Una iniciativa qualificada per Sànchez com “molt positiva i reeixida”.
Precisament la gran acceptació que han tingut els bons entre la població il·licitana i el comerç de proximitat ha portat a la Regidoria de Comerç a preparar una nova edició d’aquests. D’aquesta manera, a finals d’octubre es posarà en marxa una nova campanya “aquesta vegada amb finançament íntegrament municipal i dotada del doble de pressupost, és a dir, dos milions d’euros”.
“Tanquem la campanya de venda de bons amb unes xifres que evidencien l’èxit d’aquesta”, ha explicat Felip Sànchez, que ha informat que en total s’han adquirit un total de 17.700 bons per a consumir als establiments il·licitans adherits a la campanya que es tradueixen en més d’un milió d’euros.
L’edil ha recordat que la campanya continua oberta, ja que fins al 25 de setembre està obert el termini per a canviar els bons adquirits.
“La campanya ha superat totes les expectatives i considerem que és una bona iniciativa per a afavorir les compres en el comerç de proximitat i també per a contribuir a alleujar l’economia domèstica de les famílies”, ha assenyalat el responsable de Comerç.
Dels 17.700 bons venuts, un total de 16.000 s’han adquirit en línia i 1.800 de manera presencial, una fórmula per a facilitar la compra a les persones majors que es troben afectades per la bretxa digital.
Quant a usuaris, més de 6.800 han adquirit bons, 6.200 en línia i la resta presencial. Unes xifres molt positives, més si tenim en compte que en la primera campanya es van adquirir 4.000 bons i 1.500 persones les que els van adquirir.
Els bons que major acceptació han sigut els de 20 i 50 euros, un total de 12.000. Per valor de compra, els bons en els quals més han invertit els consumidors han sigut els de 200 euros, on les compres han totalitzat prop de 386.000 euros.
Sànchez ha informat que un total de 600 establiments que han participat en aquesta edició enfront dels 400 que ho van fer en la campanya de gener. “Alguns dels establiments ens han traslladat que tenen vendes per més de 20.000 euros”, ha assenyalat el regidor, que ha recordat que “el 15 de setembre és l’últim dia perquè els establiments se sumen a aquesta campanya, per la qual cosa, anime que ho facen”.
“Vull agrair a Facpyme el treball realitzat en la gestió dels bons ja que ha sigut complicada atés que el gran interés mostrat pels usuaris va fer que es col·lapsara el sistema, cosa que intentarem corregir per a successives edicions”, ha conclòs l’edil.