La iniciativa, duta a terme entre la UMH i la Regidoria de Responsabilitat Social, regula la compra de material d’oficina com el paper perquè siga el més sostenible possible
La regidora de Responsabilitat Social, Esther Díez, ha presentat la Guia de Compra Verda de l’Ajuntament d’Elx. “És la primera normativa que desenvolupa aquest Ajuntament per a garantir que la seua activitat interna és sostenible en termes mediambientals”, ha explicat la regidora de l’àrea.
Aquesta iniciativa sorgeix del resultat del treball realitzat per la Universitat Miguel Hernández (UMH) en col·laboració amb la Regidoria de Responsabilitat Social.
“La guia pretén introduir el criteri de sostenibilitat en el dia a dia de l’administració com ja ocorre en altres ajuntaments com el de Barcelona o el de Bilbao”, ha assenyalat Esther Díez, qui ha afegit que la guia comprén diferents categories de material que compra l’Ajuntament.
Així mateix, en cadascuna d’aquestes categories es defineix el punt de partida, les bones pràctiques, indicacions de com procedir a la compra, com gestionar els productes en desús o les certificacions ambientals relatives a aquest material.
Tenint en compte el material d’oficina com a exemple, la guia diu que cal disposar d’equip que permeta imprimir a doble cara. Quant al tipus de paper, es defineix el grau de blancor d’aquest, la pasta…
“Aquesta guia demostra el compromís d’aquest govern amb la sostenibilitat i amb les bones pràctiques dins de l’administració per a garantir un impacte positiu en l’entorn que l’envolta”, ha assenyalat Díez, qui ha afegit que aquesta es troba dins de l’estratègia per a aconseguir que Elx siga Capital Verda Europea en 2030.