Mónica Oltra i Carlos González, acompanyats de membres de l’Equip de Govern Municipal, visiten unes instal·lacions que van estar tancades durant el govern del PP i que ara donen atenció a persones amb malaltia mental greu, 40 residents i 20 usuaris del centre de dia
La vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, i l’alcalde d’Elx, Carlos González, han posat el centre que gestiona l’Associació de Familiars i Persones amb Malaltia Mental d’Elx (Asfeme), en la zona de l’Hort del Travaló, com a exemple d’inclusió social a la Comunitat Valenciana durant la visita que han realitzat a les instal·lacions acompanyats dels regidors de Representació Institucional, Mireia Mollà; Benestar Social, Teresa Maciá; Participació, Felip Sànchez; i Comunicació, Esther Díez.
Mónica Oltra i Carlos González van realitzar aquesta visita després de mantindre una trobada amb els regants en la seu de Regs de Llevant. Van ser rebuts per la presidenta de l’Associació, María José Gisbert, i per la directora, Noelia Aznar, juntament amb especialistes i tècnics d’aquesta, els qui els van acompanyar en un recorregut pels diferents departaments del centre, durant el qual han rebut àmplia informació de les activitats que es realitzen amb explicacions també per part de dues usuàries d’aquest.
Noelia Aznar ha explicat que el centre s’ha posat en marxa fa any i mig després de romandre tancat des que va finalitzar la seua construcció en 2012. Compta amb 40 places per a residents i 20 per a usuaris del Centre de Dia on es presten diferents serveis de rehabilitació per a persones amb malaltia mental greu.
Aposta per les polítiques socials
“Aquesta és una de les visites que mostren l’aposta del Govern Valencià per les polítiques socials i per l’atenció als col·lectius que tenen algun tipus de vulnerabilitat. I és una mostra més de com el Govern del Botànic va haver d’anar arreglant tots els empastres que havien deixat els governs anteriors, fins al punt que aquest edifici estava acabat i tancat, no se li havia donat ús”, ha assenyalat la vicepresidenta.
“Amb el nou govern, on l’àmbit social es posa en el centre, fa any i mig hem pogut posar-lo en marxa gràcies també a la col·laboració amb l’Ajuntament d’Elx i l’associació Asfeme. Això, a més, entronca en el gran pacte valencià per la inclusió social que duem a terme tant des de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives com des de la Conselleria de Salut Universal. I en aquesta gran estratègia, que vol atendre la salut mental en un àmbit comunitari, aquest centre és un exemple. La idea és que les persones tinguen una rehabilitació perquè puguen tornar al seu projecte de vida de la forma més autònoma possible. Això té molt a veure amb aquelles 125 places que hem ampliat en tot el Baix Vinalopó per a tractar la diversitat de salut mental, que supera el 50% de les places de les quals hi havia quan vam arribar al Govern. I així seguirem”, ha assegurat Mónica Oltra.
Orgullosos i satisfets
Per part seua, Carlos González, ha dit que “ens sentim summament orgullosos i satisfets del funcionament d’aquest centre, en el qual, a més de parlar de l’atenció a les persones amb malaltia mental, cal parlar d’inclusió. És un exemple per a tota la Comunitat Valenciana”.
“Aquest centre va estar tancat durant molts anys com a conseqüència de la falta de compromís de les persones que governaven amb els afectats per malalties mentals i de la falta de compromís en general amb la política social. La cooperació entre el Govern valencià i el de la ciutat ha possibilitat posar en marxa un projecte que és fonamental no solament per a la societat il·licitana sinó en particular per als usuaris d’aquestes instal·lacions, que presten un servei modèlic”, ha afegit González.
Agraïment
La presidenta d’Asfeme ha donat les gràcies tant al Govern Valencià com a l’Ajuntament per haver-los oferit la possibilitat de portar la gestió. “S’ha aconseguit per a aquests malalts el que nosaltres esperàvem. Funciona molt bé, encara que sempre esperem millorar”.