La regidora de Mobilitat, Esther Díez, explica que aquests vehicles funcionaran de manera 100% elèctric quan entren a circular en la zona centre i el Raval
La regidora de Mobilitat, Esther Díez, ha informat de les característiques tècniques dels dos nous vehicles híbrids que s’incorporaran la pròxima setmana a la flota d’autobusos urbans.
Tal com ha assenyalat la regidora, que ha estat acompanyada pel gerent d’Autobusos Urbans, Ángel Luis Andreu, “a partir de la setmana pròxima funcionarà a manera de prova en les diferents línies i al llarg de la setmana s’integraran al servei”.
Díez ha assenyalat que els vehicles estaran aquest dijous, dia 21 de març, en la plaça del Congrés Eucarístic perquè els ciutadans puguen conéixer-los (de 10.30 a 13.30 hores).
“Es tracta d’híbrids configurables de l’empresa Vectia que permeten que en el recorregut que es definisca puguen funcionar en manera purament elèctrica. I hem decidit que la zona lliure d’emissions siga la zona Centre i el Raval, en concret, des de Reina Victòria amb Jordi Joan fins a Filet de Fora amb el pont de la Generalitat”.
La configuració es fa digitalment de manera que quan el vehicle entra en aquesta zona es canvia automàticament la manera i passa a manera elèctrica. El recorregut és de tres quilòmetres per línia i a l’any recorreran uns 65.000 en manera purament elèctrica.
Aquests dos vehicles es destinaran a la Línia J (Centre-Raval- Hospital General) que passa a ser una línia 100% híbrida de dilluns a divendres i diumenge, ja que els dissabtes aquests dos autobusos es destinaran a la línia E i F perquè puguen anar en aquesta manera elèctrica.
Això és el primer pas a seguir per a aconseguir integrar més vehicles lliures d’emissió de gasos, a més de reduir el soroll, “tot això amb la vista posada a Elx Capital verda 2030”.
Segons ha explicat Andreu, “els motors d’aquests autobusos són totalment elèctrics i permeten fins al 70% del recorregut en manera elèctrica. Començarem a fer proves posant el 50% del recorregut amb la consegüent reducció de les emissions dins de la ciutat, però l’objectiu és aconseguir vehicles 100% elèctrics en el seu recorregut amb una xicoteta inversió i la col·locació de pantògrafs per a carregar el vehicle”.
RECORREGUTS DELS AUTOBUSOS HÍBRIDS