Carles Molina, el Regidor de Promoció Econòmica, ha sigut l’encarregat de clausurar aquest matí el curs de Muntatge de Calçat finançat per l’Ajuntament d’Elx que ha organitzat AVECAL, l’Associació Valenciana d’Empresaris del Calçat, en col·laboració amb l’IES Sixto Marco.
Aquesta formació, dirigida a persones desocupades, va començar a la fi de juny i hui ha finalitzat després de desenvolupar-se amb gran èxit. De fet, un dels participants ja ha sigut contractat per una empresa del sector. A més, la Regidoria de Promoció Econòmica ha incorporat tots els participants, com a demandants d’ocupació, en l’Agència Municipal de Col·locació.
Durant un mes, quinze alumnes s’han format en un dels oficis més tradicionals del sector calçat, concretament, en el muntatge de talls aparats sobre forma i motle, amb la utilització de mètodes mecànics i manuals amb seguretat i autonomia. El programa ha tingut una duració de 100 hores i s’ha centrat en els diferents aspectes del muntatge de calçat, com els materials d’unió de pis i tall, així com en els principals processos d’aquest: la realització de l’embastat, l’execució del muntatge i la unió del pis al tall.
Entre els beneficiaris es troben cinc dones, dos migrants amb nacionalitat espanyola, tres migrants amb permís de residència del centre d’acolliment Els Llauradors, un migrant amb permís de residència i tres migrants refugiats internacionals. “Des de l’Ajuntament continuem apostant per la col·laboració amb cursos de formació orientats a persones desocupades amb la finalitat de millorar la seua formació específica i facilitar la seua inserció laboral, a més de professionalitzar un sector tan important com el calçat per a la nostra ciutat”, ha comentat el regidor Carles Molina.