L’Ajuntament recorda que el servei d’ajuda a la compra és exclusivament per a persones majors o dependents que visquen soles i sense suports


El regidor de Drets Socials i Polítiques Inclusives, Mariano Valera, explica que DYA només atendrà a qui complisca amb aquests requisits


Les persones en situació de vulnerabilitat sense recursos econòmics i sense suport familiar han de trucar als telèfons habilitats per a aquest servei en cinc centres socials, on es valorarà i es prendran les mesures oportunes


 

El regidor de Drets Socials i Polítiques Inclusives, Mariano Valera, ha fet una crida a la població per a recordar-los que el servei de compra d’aliments i medicaments que està duent a terme l’Ajuntament en col·laboració amb el voluntariat de DYA està dirigit exclusivament a les persones majors i/o dependents que viuen soles i no compten amb ajuda familiar.

Valera ha explicat que “no es tracta que l’Ajuntament i DYA estiguen repartint aliments per les cases, ja que les situacions de risc estan cobertes des dels serveis socials, es tracta d’un servei que hem posat en marxa exclusivament per a les persones majors o dependents que es troben soles i sense ajuda familiar, per a evitar que hagen d’eixir al carrer i s’exposen al contagi del coronavirus”.

El regidor ha explicat el funcionament d’aquesta iniciativa: “La persona que ho necessite, recorda, ha de cridar a DYA. El voluntari o voluntària de DYA acudeix al seu domicili i l’espera amb la llista de la compra i diners en metàl·lic per al seu pagament. Després de realitzar la compra entrega la compra a l’usuari o a la usuària amb el tiquet corresponent”.

SITUACIONS DE RISC

Valera recorda que tota persona que es trobe en una situació de vulnerabilitat té a la seua disposició les i els treballadors dels serveis socials per a gestionar les necessitats demandades. “Des de l’Ajuntament hem habilitat cinc centres socials en tot el municipi per a poder gestionar d’urgència aquestes necessitats bàsiques, on es valoraran les diferents situacions i es prendran mesures oportunes”.

Els telèfons als quals cal cridar són:

  • Centre Social de l’Altet (per a la resta de pedanies)… 966 658 266
  • Centre Social d’Altabix…. 966 658 175
  • Centre Social de Palmerars, Raval i Sant Antoni…. 966 659 229
  • Centre Social Poeta Miguel Hernández…. 966 658 240
  • Centre Social Polivalent Carrús i Plaça de Barcelona…. 966 658 115
  • Qui truque a aquests telèfons serà atés pel personal dels serveis socials, qui valorarà la situació i prendrà les mesures oportunes.

Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.