Segons el regidor de Comerç, l’empresa internacional també mostra aquesta línia empresarial en la resta de ciutats europees on té botigues
El regidor de Comerç, Felip Sànchez, ha donat els detalls del tancament de la botiga Zara en el centre d’Elx. “Era previsible que el Grup Inditex anava a tancar la seua última botiga del centre de la ciutat. Des d’anys arrere hem vist que han fixat la seua estratègia a promocionar més la venda en línia i de centres comercials”, ha assegurat l’edil.
“Aquesta és una estratègia que no compartim per a res i tampoc creiem que siga una cosa positiva per als seus clients i consumidors. No obstant això, forma part de la seua legítima estratègia comercial de promocionar un altre tipus de venda, que és en línia o de centres comercials, que per a ells serà més rendible i nosaltres només podem dir que no la compartim”, ha afirmat el regidor de Comerç.
Segons Felip Sànchez, el Grup Inditex està duent a terme aquesta estratègia comercial no sols a Elx, també en la resta de ciutats europees. “Tanquen les botigues no per falta de rendibilitat, com han assegurat per exemple amb l’emblemàtica de París a França. Ho fan per la seua nova estratègia. Nosaltres ja imaginàvem el que anava a ocórrer a la nostra ciutat quan vam veure l’anunci que tancaven 1200 botigues a escala mundial i que 300 serien a Espanya”, detallava Felip Sànchez.
Impuls del centre urbà
Per a fer front a aquesta situació, Felip Sànchez ha informat que des de l’Ajuntament d’Elx s’està començant una nova etapa per a renovar l’oferta comercial en el centre de la ciutat amb la conversió en zona de vianants de la Corredora i la plaça de Baix.
El regidor assegura que “l’objectiu que tenim és que el comerç del centre de la ciutat tire de tot el comerç del municipi. Es crearan dies de compra i esdeveniments per a tindre una oferta diferenciada respecte a altres ciutats i que siga atractiu desplaçar-se fins a Elx per a comprar”.
No obstant això, ara mateix no es podrà llançar aquest projecte en estar submergits en una pandèmia mundial. Quan es desenvolupe favorablement l’eixida de la pandèmia es potenciarà un pla de dinamització. “De cara a setembre tenim previst posar en marxa una campanya de conscienciació del centre. A més, la campanya de Nadal, amb la finalització de les obres, suposarà un impuls important que acompanyarem amb la inversió des de Comerç de 40.000 euros en llums nadalenques perquè siga més atractiu encara desplaçar-se fins al centre”, concloïa el regidor de Comerç Felip Sànchez.