L’Orgull LGTBI d’Elx arranca amb la inauguració de l’exposició “Transcuba”

L’Orgull LGTBI d’Elx arranca amb la inauguració de l’exposició “Transcuba”

Una vintena d’imatges, obra de l’italià Paolo Titolo, componen la mostra que exhibeix la realitat de les transsexuals de l’illa del Carib. Es podrà visitar a l’Antic Orde Tercer, gratuïtament, fins al 4 d’octubre de 2020


La sala d’exposicions de l’Antic Orde Tercer Franciscà, situada a la plaça Reis Catòlics, proposa fins al 4 d’octubre un viatge al cor del Carib per a endinsar-nos en la ignota realitat de les transsexuals de Cuba a través de 21 imatges del fotògraf italià Paolo Titolo i del treball doctoral de la directora del Centre Nacional d’Educació Sexual de Cuba (Cenesex), Mariela Castro.

Mariano Valera, responsable d’Igualtat, Drets Socials i Polítiques Inclusives del Consistori il·licità, va inaugurar el divendres passat la mostra “Transcuba” en companyia de la regidora de Cultura, Marga Antón; de Chelo Oliva, presidenta d’ALGTB Marina Baixa, entitat comissària de l’exposició; i de Carlos Lam, secretari d’Entenem Alacant. La cita, que va congregar a nombrosa ciutadania, va ser el tret d’eixida a les activitats de l’Orgull LGTBI 2020 d’Elx, en una edició dedicada a visibilitzar a les dones LTB i que conclourà dissabte que ve, dia 19, amb un magazín i la manifestació virtual en les xarxes socials de l’Ajuntament.

Mariano Valera, regidor d’Igualtat, Drets Socials i Polítiques Inclusives de l’Ajuntament d’Elx, afirma que “Transcuba” és una oportunitat per a “conéixer i reivindicar les persones trans”

“Amb aquesta exposició se’ns atorga l’oportunitat de conéixer i reivindicar les persones trans”, afirma Valera, qui va encoratjar al fet que la defensa d’aquestes “vaja més enllà de les quatre parets de l’Orde Tercer” i que “isca als carrers, on es troba el vertader front en pro de la transsexualitat”. A més, ha recordat que la taula de treball amb diferents agents socials que ha servit per a desenvolupar la programació del present Orgull es mantindrà amb l’objectiu de dissenyar un Pla Municipal contra la LGTBIfòbia i convertir així a Elx en “un referent quant a igualtat i drets per al col·lectiu”.

“La crisi sanitària que actualment vivim no podrà amb nosaltres ni farà callar les reivindicacions”, va afegir el regidor, que va aprofitar per a agrair a la presidenta d’ALGTB Marina Baixa l’oferiment de “Transcuba” a la ciutat, i que, com va explicar la mateixa Oliva, es va presentar a Benidorm, en 2018, fruit de la I Trobada Internacional LGTBI Cuba-Espanya. Malgrat no estar la col·lecció completa, Oliva espera que “en un futur pròxim Elx puga exhibir totes les imatges, donats els comentaris positius que ‘Transcuba’ ja està obtenint”.

La mostra fotogràfica es podrà visitar, de manera gratuïta, de dimarts a dissabte, de 10.00 a 14.00 i de 15.00 a 18.00 hores. Els diumenges i festius, en horari matinal. Els dilluns romandrà tancada. La setmana de l’Orgull il·licitana serà, per segon any consecutiu, l’encarregada de tancar les celebracions LGTBI a nivell continental.


Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.