La regidora de Mobilitat de l’Ajuntament il·licità visita les actuacions de transformació urbana de Barcelona al costat de l’arquitecte municipal
La regidora de Mobilitat, Esther Díez, ha defensat “la necessitat de continuar desplegant la infraestructura ciclista a les ciutats com a eina clau per a la millora de la qualitat de l’aire i de la qualitat de vida dels veïns i de les veïnes” i ha destacat “el foment de la mobilitat sostenible que està realitzant l’Ajuntament de Barcelona i que prenem com a exemple per a continuar avançant a Elx”.
Díez ha visitat la superilla de Sant Antoni juntament amb l’arquitecte cap municipal, Xavier Matilla, una actuació que s’emmarca en l’estratègia de pacificació del trànsit que està desenvolupant l’àrea d’Ecologia Urbana.
Al seu torn, la regidora de Mobilitat Sostenible participa en el VII Congrés Internacional de la Bicicleta, que s’està celebrant els dies 7 i 8 d’octubre a Barcelona. La regidora de Mobilitat ha format part de la taula sobre “Gestió de ciutats i territoris que pedalegen”, juntament amb els representants polítics i tècnics dels ajuntaments de València, de Sevilla i de Sant Joan Despí.
“La bicicleta és una eina bàsica de transformació urbana perquè permet desenvolupar des d’una nova òptica les ciutats, de manera que els cotxes deixen de condicionar quasi en exclusiva l’espai públic i es generen espais de qualitat, amb menys emissions, menys sorolls i que es facilite la socialització i el gaudi dels veïns i de les veïnes”, ha indicat.
Per a Esther Díez, “aquest poder transformador de la bicicleta fa que el seu impacte no es limite només als ciclistes, sinó que té beneficis sobre tota la ciutadania i, de fet, els carrers d’Elx en els quals hem desplegat el carril bici compten, des del principi, amb una reducció d’intensitat de vehicles del cinquanta per cent, així com amb una baixada de la velocitat”.
“Per a assegurar una ciutat verda i neta i per a garantir que els nostres barris i les nostres pedanies siguen zones amb menor contaminació, l’únic camí possible és continuar transformant la mobilitat a la ciutat, un camí clau en el qual es necessita d’altura de mires per part de totes les formacions polítiques, que hem d’entendre que fomentar la mobilitat sostenible no pot ser una arma de discussió política, perquè d’això depén la manera en què les ciutats farem front a l’emergència climàtica”, ha ressaltat la regidora de Mobilitat Sostenible.
Licitació del carril bici de la ronda interior
Per part seua, Esther Díez ha afirmat que “l’aprovació de l’inici de la licitació del carril bici de l’anell interior –Pere Joan Perpinyà, Mariano Soler Olmos i Teulada– en la junta de govern d’aquest divendres és una molt bona notícia perquè es tracta d’una infraestructura amb la qual ampliarem de manera decisiva la xarxa ciclista del municipi”.
“Aconseguir que més il·licitans i il·licitanes utilitzen la bicicleta en els seus desplaçaments quotidians passa per continuar desenvolupant més carrils bici segregats, amb separació física, amb traçats directes i amb connexions, que són precisament les característiques que reuneix aquest tram de carril bici que serà una realitat en 2022 i que se suma al carril bici de l’avinguda d’Alacant, que començarà també en breu la seua licitació, i a l’ampliació de deu estacions més de Bicielx que ja hem iniciat”, ha informat la regidora.
Díez ha assegurat que “aquest carril bici ens posa a l’altura d’altres ciutats espanyols i europees que han aconseguit transformar el seu model de mobilitat i rebaixar la pressió de trànsit, eixe és l’objectiu que perseguim des de la Regidoria de Mobilitat en el marc de l’estratègia Elx2030”.