L’Associació de Moros i Cristians d’Elx imposa els collars als seus càrrecs d’honor de les pròximes festes d’agost

L’Associació de Moros i Cristians d’Elx imposa els collars als seus càrrecs d’honor de les pròximes festes d’agost

Els capitans José Eugenio Najas i Justo Alacid i el banderer Esteban Canals van ser nomenats en 2020, però no exerciran les seues funcions fins a l’estiu de 2022 a causa de la interrupció provocada per la pandèmia


L’Associació de Moros i Cristians d’Elx ha imposat els collars als seus càrrecs d’honor de les pròximes festes d’agost aquest dissabte 27 de novembre al migdia, al restaurant Martino, en un esmorzar de germandat. A la cita han acudit membres de les 13 comparses –set mores i sis cristianes– que conformen l’ens i que cada agost omplin de feliç guirigall els carrers il·licitans amb les seues desfilades.

La regidora de Festes, Mariola Galiana, i el president de l’Associació, Julián Fernández, han atorgat els collars als capitans moro i cristià, José Eugenio Najas i Justo Alacid. També al banderer, Esteban Canals. Es dona la circumstància que van ser nomenats al febrer de 2020, però no exerciran les seues funcions fins a agost de 2022 a causa de la interrupció festera provocada per la pandèmia.

“Ja queda poc perquè tornem a omplir la ciutat de música, de llum, de color, i d’eixa meravellosa olor de pólvora i alegria”, manifesta la regidora Mariola Galiana

Així mateix, s’ha homenatjat als qui col·laboren amb l’Associació: la mateixa Regidoria de Festes, VisitElche i la UNDEF, Jerónimo Tripiana i els festers partícips en la Comissió d’Arxiu i en l’informe per a aconseguir la designació com a Festa d’Interés Turístic de la Comunitat Valenciana el mes de març passat.

Galiana ha tancat l’acte amb l’agraïment a l’Associació, als capitans i al banderer per la seua invitació a “compartir un moment tan especial” i ha felicitat a aquests últims, alhora que ha traslladat la seua enhorabona a les entitats i a les persones reconegudes. “Ja queda poc perquè tornem a omplir la ciutat de música, de llum, de color i d’eixa meravellosa olor de pólvora i alegria”, ha manifestat la responsable municipal.


Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.