Futurmoda arranca a IFA amb més de 300 expositors i una ferma aposta per la sostenibilitat i la innovació

Futurmoda arranca a IFA amb més de 300 expositors i una ferma aposta per la sostenibilitat i la innovació

L’alcalde, Carlos González, el conseller d’Economia Sostenible, Rafael Climent, la consellera d’Innovació, Carolina Pascual i el president d’AEC, Manuel Román, entre altres autoritats, inauguren la 47 edició del Saló Internacional de la Pell, Components i Maquinària per al Calçat i la Marroquineria


Futurmoda ha arrancat aquest matí a la Institució Firal Alacantina (IFA) amb més de 300 expositors i bones sensacions malgrat la situació d’incertesa de l’actual escenari internacional. “La fira comença amb un plantejament marcadament innovador i un treball molt seriós d’un sector fonamental per a l’economia de la nostra ciutat”, ha manifestat l’alcalde, Carlos González, durant la inauguració de la 47 edició que ha comptat també amb la presència del conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, de la consellera d’Innovació, Carolina Pascual, del president de l’Associació Espanyola d’Empreses de Components per al Calçat (AEC), Manuel Román, i de diferents autoritats.

El regidor il·licità, que abans de l’obertura ha realitzat un recorregut pels estands de les empreses il·licitanes presents en aquest certamen internacional, ha assenyalat que “malgrat la indubtable incertesa que es planeja en l’ambient es respira un ànim positiu entre els expositors”. Així mateix, ha apuntat que és una fira en la qual predomina la innovació i ha destacat la capacitat de resiliència del sector “que està acostumat a fer front a les dificultats i que sabrà afrontar el context complex en el qual ens desenvolupem”. En aquest sentit, González ha posat l’accent en l’aposta per la sostenibilitat per a atendre les demandes i les tendències actuals del mercat.

El responsable de l’Equip de Govern destaca la capacitat de resiliència del sector “que està acostumat a fer front a les dificultats i que sabrà afrontar el context complex en el qual ens desenvolupem”

En aquesta nova edició les empreses expositores han presentat una àmplia oferta de productes basats en les noves tendències de moda per a la temporada Primavera Estiu 2023. A més de formes, plantilles, pisos, soles, prefabricats i talons, adorns i components, pells, teixits i sintètics, tecnologia, arts gràfiques i envasos, matèries primeres, productes químics i materials tècnics, entre molts altres, els assistents podran veure també una àmplia oferta de productes sostenibles i ecològics que cada vegada prenen un major protagonisme per la seua alta demanda en l’àmbit industrial i comercial.

Servei d’assessorament gratuït per a les empreses

La fira compta amb més de 300 expositors, el 14% internacionals i s’ha recuperat el 83% de la participació respecte a l’edició 2020, la prèvia abans a la pandèmia. En aquest sentit, Climent ha destacat la capacitat de resiliència de les nostres empreses “amb responsabilitat d’anar cap a la sostenibilitat, cap a l’economia circular, en una línia que és de present i de futur”.

Respecte a les incerteses de l’actual escenari internacional, el conseller ha anunciat que des de l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) s’ha posat en marxa de manera gratuïta durant tres mesos un servei d’assessorament per a les empreses amb l’objectiu de diversificar mercats. “És una de les qüestions que el món empresarial ha de fer, perquè hi ha matèries primeres que procedeixen d’Ucraïna i de Rússia i no podem disposar d’elles”, ha assenyalat.

Climent recorda que des de l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) s’ha posat en marxa de manera gratuïta durant tres mesos un servei d’assessorament per a les empreses amb l’objectiu de diversificar mercats

El conseller ha manifestat que està en contacte continu amb els agents econòmics i socials per a analitzar quines mesures es poden dur a terme en l’àmbit de l’energia. “Quant a matèries primeres, s’està fent un intens esforç a impulsar una major innovació que és la que ha de suplir eixes matèries primeres que no tenim”, ha afirmat.

El president de Futurmoda ha assenyalat que esperaran a veure si la resposta del fabricant de calçat és la de sempre i ha recordat que “aquesta fira no és de venda sinó de mostres per a, en un futur, fer les comandes”.

Román ha indicat que la pujada de preus de les matèries primeres ha afectat notablement el sector. No obstant això, ha destacat que amb l’ajuda de la Conselleria s’han aconseguit posar en marxa alguns projectes de finançament de maquinària, comercials i de fires que han ajudat a pal·liar les seues necessitats.


 

Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.