L’Ajuntament inverteix un milió d’euros més en la millora de l’asfaltat i en la creació d’aparcaments en barris i pedanies

L’Ajuntament inverteix un milió d’euros més en la millora de l’asfaltat i en la creació d’aparcaments en barris i pedanies

L’Equip de Govern consigna contractes per valor de 7,5 milions d’euros en la present legislatura per a adequar vials i solars del terme municipal, i aquest divendres adjudica a FCC Medi Ambient el manteniment de les zones verdes d’Elx Parc Empresarial per 246.431 euros anuals per quatre anys


L’Ajuntament d’Elx consigna 7,5 milions d’euros durant la legislatura per a millorar l’asfaltat de carrers i camins en barris i pedanies. El portaveu municipal, Héctor Díez, ha detallat que el Govern Local ha acordat traure a concurs el contracte d’adequació de vials, pavimentat i aparcaments Al terme municipal per un milió d’euros en dos lots, que se suma al contracte de l’any passat, també d’un milió d’euros, i l’adjudicat en 2019 per valor de 5,5 milions d’euros, cosa que suposa “la major inversió en vint anys sobre aquest tema”, ha destacat l’edil.

Díez ha explicat que, amb independència que el contracte de 2022 no haja conclòs, per la qual cosa en les últimes setmanes s’estan pavimentant carrers, solars i camins en tot el municipi, s’inicia una nova licitació d’un milió d’euros que la Junta de Govern ha aprovat i que es divideix en dos lots: el primer, de 450.000 euros, per a actuar al nucli urbà; el segon, de 550.000, al Camp d’Elx.

Executar els treballs de manteniment i conservació d’asfaltat en vials públics, així com pavimentar espais lliures per a destinar-los a estacionaments o altres activitats, és de màxima prioritat per a l’Equip de Govern”, ha manifestat el portaveu, que ha assenyalat que, malgrat els esforços realitzats, continuen existint vies que necessiten millorar el seu ferm.

Manteniment de les àrees verdes d’Elx Parc Empresarial

Quant a les adjudicacions, el Consistori ha adjudicat definitivament a FCC Medi Ambient el contracte de manteniment i conservació de zones verdes d’Elx Parc Empresarial, que compta aproximadament amb 230.000 metres quadrats d’aquests espais, per 246.431 euros anuals per quatre anys més un prorrogable. Díez ha explicat que amb aquest nou contracte creat “des de zero” es pretén establir un servei estable mitjançant una brigada permanent de treballadors, de dilluns a divendres a jornada completa, que s’encarregue de les àmplies àrees de gespa i de podar els 2.400 arbres, prop de 500 pins i unes 2.800 palmeres.

L’adjudicació es formalitzarà en els pròxims dies, i FCC procedirà a la contractació dels empleats i l’adquisició de la maquinària perquè el mes d’abril puga arrancar el servei perquè, ha indicat Díez, “Elx Parc Empresarial gaudisca d’una bona imatge de les seues zones verdes i contribuïsca a les activitats socials i econòmiques d’aquest important enclavament empresarial de la localitat”. De fet, alberga un miler d’empreses a les quals acudeixen diàriament 15.000 treballadors.

Subvencions

L’Equip de Govern ha aprovat la modificació número dos per generació de crèdits del Pressupost Municipal de 2023 per a rebre tres subvencions que ascendeixen a 774.079 euros en total. La primera, de 570.091 euros de la Direcció General d’Ocupació i Formació, per a finançar el programa T’Avalem Elx III; la segona, de 194.988 euros de la Direcció General d’Emergència Residencial, per a facilitar solucions residencials a les persones en situació de vulnerabilitat; la tercera, de 9.000 euros del Ministeri de Cultura i Esport, per a promoure la lectura de les lletres espanyoles en el projecte ‘Del quiosc a la biblioteca’.


 

Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.