L’acte ha tingut lloc a la plaça de Baix en el qual la presidenta de l’AMACMEC Manuela Agulló ha procedit a la lectura del manifest al costat de l’alcalde
Aquest dijous 19 d’octubre, se celebra el Dia Mundial de la Lluita contra el Càncer de Mama. Amb motiu d’aquesta efemèrides, s’ha llegit un manifest a càrrec la presidenta de l’Associació de Dones Afectades pel Càncer de Mama d’Elx i Comarca (AMACMEC), Manuela Agulló, ha llegit el manifest pel dia mundial de lluita contra el càncer de mama a la Plaça de Baix. Un acte que pretén sensibilitzar la població, al mateix temps que aconseguir que les dones reben els millors diagnòstics i tractaments efectius del Sistema Nacional de Salut.
En el manifest s’ha abordat importància d’una prevenció i detecció precoç de la malaltia. Per això, és necessària la inversió en més investigació i innovació. “Si avancem amb més prevenció, més investigació i més innovació, serem útils per a les dones que vindran darrere de nosaltres,” ha manifestat Agulló. “Perquè així s’aconsegueix una atenció integral i un criteri multidisciplinari” ha afegit.
Segons Pablo Ruz, la Salut Pública “és imprescindible per a la detecció, prevenció i per a generar esperança”
L’alcalde, Pablo Ruz, ha agraït a AMACMEC el seu treball com a associació, “per l’esperança que oferiu a tantes dones i sobretot de conscienciació”.
A l’acte han acudit membres de la corporació municipal. “Els representants que estem hui ací volem manifestar el nostre compromís amb la sanitat pública, que és imprescindible per a la detecció, prevenció i per a generar esperança i oportunitats a aquelles dones davant una malaltia que, gràcies a la ciència, hui dia té un alt percentatge de supervivència”, ha afegit.