Elx comptarà amb 55 noves estacions de BiciElx al llarg d’enguany

Elx comptarà amb 55 noves estacions de BiciElx al llarg d’enguany

La instal·lació es realitzarà als barris de Carrús, e Pla, Altabix i zona centre, a més de l’adquisició de 750 bicicletes i 3 vehicles elèctrics amb remolcs


Elx comptarà al llarg de 2024 amb 55 noves estacions de BiciElx a la zona centre i als barris de Carrús, Altabix i el Pla i que se sumen a les 56 estacions instal·lades actualment en tot el nucli urbà. Amb aquesta ampliació el municipi disposarà de 111 estacions, amb 1.619 cadenats per a bicicletes.

L’ampliació del nombre d’estacions és el principal assumpte que es tractarà a la reunió del Consell d’Administració de Pimesa, on es proposarà l’adjudicació del contracte de subministrament, servei i obra d’estacions, ancoratges, bicicletes i vehicles per a l’ampliació de BiciElx, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència – Next Generation, finançat per la Unió Europea.

El regidor d’Estratègia Municipal, Francisco Soler, juntament amb el gerent de Pimesa, Antonio Martínez, han assenyalat que a la zona de Carrús s’instal·laran 15 noves estacions, en punts com el jardí 25 d’Abril i el del jardí Escriptor Joan Fuster, els col·legis públics Eugeni D’Ors i el Toscar o el carrer Olegari Domarco Seller. A la zona del Pla, al llarg d’aquests mesos se situaran 16 noves estacions en punts com la plaça Bisbe Siuri, els col·legis públics Dama d’Elx i Sanchís Guarner, Blas Valero, Doctor Sapena o el centre social i de salut del Pla.

D’altra banda, a la zona centre se situaran 9 estacions al pàrquing de Candalix, parc Jaume I, pont de Santa Teresa, hort del Cura, IES Sixto Marco i L’Assumpció, carrer Corredora o centre de salut del Raval.

El servei compta en l’actualitat amb més de 2.000 usuaris únics i durant 2023 es van realitzar prop de 230.000 préstecs

Així mateix, a Altabix hi haurà 15 estacions noves, entre aquestes el col·legi Clara Campoamor, en diversos edificis del campus de la Universitat Miguel Hernández o al jardí Biòleg Antonio de Zulueta.

Al costat de les 55 estacions, s’adquiriran 750 bicicletes mecàniques d’alumini i tres vehicles 100% elèctrics amb remolcs amb capacitat per a transport de 20 bicicletes cadascun.

L’import d’adjudicació amb IVA és de 1,7 milions d’euros, finançat al 90% pels fons europeus. Finalment, s’ha aconseguit una rebaixa mitjana del 14,1% respecte al pressupost base de licitació. Les actuacions estaran finalitzades abans del 30 de novembre d’enguany.

Actualment, BiciElx compta amb un total de 2.010 usuaris actius, dels quals el 41% són dones i el 59% són homes. Durant l’any 2023 es van realitzar prop de 230.000 préstecs, cosa que va aconseguir evitar l’emissió de 138 tones de CO₂ a l’atmosfera.

Al marge de les 56 noves estacions, Pimesa ja treballa en quatre més que se situaran per primera vegada a la pedania de Torrellano i finançades amb fons propis. D’aquesta manera, l’empresa municipal està en fase de tramitació dels materials, ja que les executarà la mateixa Pimesa.


Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.