El mes de novembre passat va finalitzar la retirada dels 137 exemplars que es trobaven en mal estat
La Junta de Govern Local de l’Ajuntament d’Elx ha aprovat l’inici de l’expedient per a l’adjudicació del contracte de subministraments i serveis de reposició d’arbres i palmeres eliminades en diferents centres educatius.
La regidora d’Educació, María Bonmatí, en qualitat de portaveu de la Junta de Govern Local, ha assenyalat que el mes de novembre passat va finalitzar la retirada de 89 palmeres que es trobaven en el mal estat, després de l’informe tècnic encarregat l’any 2022 per l’Ajuntament d’Elx sobre l’estat dels exemplars en els centres educatius.
En este sentit, ha recordat que, de les 2.733 palmeres inspeccionades, es va detectar la necessitat d’actuar en 89 exemplars, al voltant del 3% del centre, a més de la retirada de 48 arbres.
La Junta de Govern inicia l’expedient d’adjudicació del contracte per al subministrament de diferents espècies
Els exemplars presentaven problemes estructurals, problemes d’ancoratge i amb el paviment dur, ja que els exemplars no tenien suficient espai per al desenvolupament de les seues arrels, cosa que va propiciar la seua deterioració.
Les espècies d’arbratge a plantar seran moreres, aligustres i pins, mentre que en el cas de les palmeres datileres seran de grandària mitjana. A més, es pretén garantir el primer reg després de la plantació per part de l’empresa adjudicatària.
El pressupost base de licitació és de 165.149,45 euros i un termini d’execució de 2 mesos.