Elx acull una trobada per a informar els pares sobre el procés d’elecció de la llengua

Elx acull una trobada per a informar els pares sobre el procés d’elecció de la llengua

La reunió tindrà lloc el dilluns, 24 de febrer a les 18.30 hores al Centre de Congressos i hi assistiran el secretari autonòmic d’Educació, Daniel Mcevoy, i la regidora de l’àrea, María Bonmatí


L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha anunciat la celebració d’una xarrada informativa organitzada per la Regidoria i la Conselleria d’Educació a la qual podrien acudir els pares de xiquets il·licitans en edat escolar amb el principal objectiu de resoldre els dubtes que estos puguen tindre sobre la consulta sobre la llengua que es realitzarà en els pròxims dies i que determinarà el temps en el qual s’impartiran les assignatures en els centres educatius, ja siga en castellà o valencià.

La trobada tindrà lloc el dilluns, 24 de febrer, a les 18.30 hores al Centre de Congressos d’Elx. Allí estaran la regidora d’Educació, María Bonmatí, i el secretari autonòmic d’Educació, Daniel Mcevoy, per a informar sobre el procés d’elecció de la llengua vehicular als pares d’alumnes de centres il·licitans que desitgen acudir a l’esdeveniment.

“És necessari fer pedagogia i explicar que l’elecció dels pares és un dret que arreplega la nostra Constitució i la seua elecció serà el que determine el futur acadèmic dels seus fills” ha apuntat Ruz.

Segons l’alcalde Pablo Ruz, “és necessari fer pedagogia i explicar que l’elecció dels pares és un dret que arreplega la nostra Constitució”

El secretari autonòmic d’Educació, ha assenyalat esta és una “norma molt necessària que substituïx un model únic d’imposició per un altre flexible en el qual es fomenta el valencià, al contrari dels que alguns volen fer veure”. Així, ha assegurat que “estem fermament convençuts que tenim un patrimoni cultural singular i immens a la Comunitat Valenciana en tindre 2 llengües i que el que procurem és una defensa de la promoció del valencià, però mai des de la imposició”.

Mcevoy ha indicat que “triar l’una o l’altra llengua base en una ciutat com Elx de predomini valencià, tindrà una importància especial en Infantil i 1r i 2n de Primària, que és quan els xiquets se sotmeten al procés d’adquisició de la lectoescriptura”. En este sentit, ha apuntat que “està demostrat per l’evidència científica que els xiquets adquirixen millor la lectoescriptura en la seua llengua materna, d’ací ve que siga fonamental deixar triar als pares que llengua volen per als seus fills”.

Al mateix temps, ha assenyalat que des de 3r Primària i durant la Secundària hi haurà un model equilibrat “en el qual no hi haurà una diferència major del 20% entre una llengua i una altra, de manera que al final d’escolarització dominen les dos llengües”.

“Esta mesura és necessària, justa i profundament democràtica”, ha afegit.


Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.