La subvenció és de 1.000 euros per a ajudar en les despeses del nadó recent nascut i per a la mare embarassada en situació de vulnerabilitat, i el termini de sol·licitud és de l’1 al 30 de juny, ambdós inclosos
La Junta de Govern Local ha aprovat les bases de la convocatòria per a la concessió d’ajudes econòmiques en foment de la natalitat que posa en marxa la Regidoria d’Infància, Família i Majors. Este servei consisteix en ajudes econòmiques per a ajudar en les despeses derivades del recent naixement d’un fill, així com ajudes institucionals per a les mares embarassades en situació de vulnerabilitat, amb una dotació de 1.000 euros.
La regidora de l’àrea, Aurora Rodil, ha explicat que “enguany incrementem la partida un 50 %, per la qual cosa l’import total serà de 150.000 €, amb la intenció d’ajudar 150 dones”.
Els requisits per a accedir a estes ajudes són tindre un tercer fill o posteriors, o bé tindre un fill, viure sola i/o amb fills menors d’edat i trobar-se en situació de vulnerabilitat econòmica; així com acreditar una antiguitat de 3 anys en el padró, i que el fill haja nascut entre l’1 de juliol de 2023 i el 15 de juny de 2025. A més, serà incompatible haver rebut l’ajuda en l’exercici anterior.
La sol·licitud de l’ajuda es farà a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament d’Elx, https://sede.elche.es/ en el tràmit “Sol·licitud d’ajudes a la natalitat” i també de manera presencial a les oficines OMAC. Al web es podrà consultar la documentació que cal aportar. El termini de presentació de sol·licituds serà des de l’1 fins al 30 de juny de 2025, ambdós inclosos. Per a qualsevol dubte, les famílies poden adreçar-se al correu familia@elche.es i al telèfon de la Regidoria 634995565.
Elx celebra este diumenge 18 de maig el XXIV aniversari de la declaració del Misteri d’Elx com a Patrimoni de la Humanitat
D’altra banda, la Junta de Govern Local ha aprovat l’encàrrec al Departament de Recursos Humans de la realització d’un estudi-anàlisi sobre les possibilitats de millora en la gestió dels recursos humans municipals. Es tracta d’un Pla d’Optimització de Recursos Humans de l’Ajuntament d’Elx que analitze la situació actual de la plantilla i propose possibles accions per a augmentar l’eficàcia i la qualitat dels serveis prestats, el qual haurà d’estar completat abans del 31 de desembre.
La portaveu de la Junta de Govern, Inma Mora, ha assenyalat que este pla ha de tindre en compte el diagnòstic actual dels recursos, les possibilitats d’augment de l’eficàcia de la força de treball municipal en cada un dels objectius i tasques propis de cada departament. A més de la racionalització de la despesa en serveis compartits i fomentar una organització integrada que permeta aplicar mesures de flexibilitat en la prestació de serveis.
Així mateix, Mora ha anunciat que el pròxim diumenge 18 de maig, amb motiu del XXIV aniversari de la declaració del Misteri d’Elx com a Patrimoni de la Humanitat, s’han organitzat una sèrie d’actes commemoratius. En este sentit, a les 15.45, hora en què es va anunciar la declaració en 2001, es realitzarà un volteig de campanes; a les 15.50 una coetà des del passeig de Jaca i la celebració de la Missa Te Deum amb la Capella, l’Escolania i el Cor Juvenil a les 20.00 hores a la basílica de Santa Maria.