PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL I SEGURETAT DE LA INFORMACIÓ
L’Ajuntament d’Elx es regix en matèria de protecció de dades de caràcter personal i seguretat de la informació pel Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, Reglament General de Protecció de Dades (RGPD d’ara en avant), la Llei orgànica 3/2018 de 5 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal i garantia dels drets digitals (LOPD-GDD d’ara en avant) i altra normativa d’aplicació, amb la finalitat de garantir la protecció de les dades de caràcter personal de les persones usuàries.
La present Política de Privacitat té com a objectiu facilitar informació sobre la forma en què l’Ajuntament d’Elx recapta, tracta i protegix les dades de caràcter personal, així com els drets dels usuaris en relació a les dades facilitades.
Les dades personals sol·licitades seran les estrictament necessàries per a identificar i atendre la sol·licitud del titular o per a prestar els servicis sol·licitats.
Protecció de dades de caràcter personal
Responsable del Tractament
Ajuntament d’Elx
NIF P0306500J
Adreça
Plaça de Baix núm. 1, 03202 Elx
Telèfon
966658000
Delegat de Protecció de Dades
Oficina de Protecció de Dades i Seguretat de la Informació
Correu electrònic
dpd@elche.es
Finalitats
Gestió dels procediments administratius i activitats realitzades per l’Ajuntament en l’exercici de les seues competències i obligacions.
Esta entitat pot prendre decisions automatitzades basades en la cobertura legal que li atorga l’article 41 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. Seria qualsevol acte o actuació realitzats íntegrament a través de mitjans electrònics en el marc d’un procediment administratiu i en els quals no haja intervingut de manera directa una persona.
Haurà de regular-se la presa de decisions automatitzades en una normativa pròpia i definir en esta les especificacions, programació, manteniment, supervisió i control de qualitat. Esta normativa estarà a la disposició dels ciutadans en la Seu electrònica d’esta entitat.
Conservació de les dades
Emmagatzemem les dades durant el temps necessari per a poder complir amb les obligacions legals que encomana la normativa administrativa i sempre complint almenys amb el temps mínim de conservació de la informació. De conformitat amb el que es regula en l’article 26 de la LOPD-GDD serà lícit el tractament per esta entitat de les dades amb finalitats d’arxiu en interés públic, sempre complint amb la normativa vigent d’arxius i documentació.
Legitimació / Bases jurídiques aplicables
L’Ajuntament d’Elx es regix en matèria de protecció de dades de caràcter personal i seguretat de la informació, principalment, pels següents marcs normatius:
- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de les seues dades personals i a la lliure circulació d’estes dades (RGPD)
- Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal i garantia dels drets digitals (LOPDGDD)
- Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l’Esquema Nacional de Seguretat
- Desenvolupaments reglamentaris, instruccions, directives, normes i estàndards vigents a cada moment sobre protecció de dades de caràcter personal i seguretat de la informació.
Així mateix, pot consultar el Registre d’Activitats de tractament (RAT) dutes a terme per l’Ajuntament d’Elx.
Els diferents procediments i activitats municipals comporten tractaments basats en diferents bases jurídiques enumerades en el RGPD:
- Consentiment de la persona interessada, quan es requerisca.
- Relació contractual.
- Interessos vitals de l’interessat o d’altres persones.
- Exercici de poders públics conferits al responsable del tractament i/o compliment d’una obligació legal aplicable al responsable del tractament.
- Desenvolupament de les competències municipals conferides per la legislació estatal i autonòmica reguladora del règim local.
- Legislació significativa bàsicao
o Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
o Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
o Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
o Legislació específica dels servicis municipals. Depén de cada tractament.
Destinataris
Les seues dades podran ser comunicades a les entitats públiques i/o privades competents, intervinents o necessàries per a la tramitació dels procediments i/o gestió de les activitats municipals, i en els supòsits previstos per la Llei.
Drets
Qualsevol persona té dret a obtindre informació sobre si en esta entitat s’estan tractant les seues dades personals o no.
Les persones interessades tenen dret a accedir a les seues dades personals, al termini de conservació de les seues dades i, fins i tot, a obtindre una còpia de les dades objecte del tractament.
Així mateix, té dret de rectificació de les dades si són inexactes. (Per exemple, pot sol·licitar una rectificació del seu domicili, un canvi de nom, etc.).
Els interessats tenen dret a la limitació del tractament, per a això hauran de sol·licitar-ho al responsable, que haurà de suspendre el tractament de les dades quan els ciutadans sol·liciten la rectificació o supressió de les seues dades, fins que es resolga la seua sol·licitud.
Els interessats podran exercir el dret de supressió (dret a l’oblit) sempre que es donen les circumstàncies enumerades en el RGPD i segons el que es regula en l’article 15 de la LOPD-GDD.
L’afectat pot exercir el dret d’oposició al tractament, sempre per motius relacionats amb la seua situació personal, amb l’excepció que s’acredite un interés legítim, és a dir, necessari per a l’exercici o defensa de reclamacions. Igualment, quan el tractament tinga per objecte el màrqueting digital directe.
L’interessat tindrà dret a la portabilitat a obtindre les dades en un format estructurat, d’ús comú i de lectura mecànica, i a transmetre-les a un altre responsable del tractament quan el tractament estiga basat en el consentiment o s’efectue per mitjans automatitzats.
Esta sol·licitud pot realitzar-la mitjançant:
- De manera telemàtica mitjançant procediment habilitat en Seu Electrònica.
- De manera presencial a través de la Xarxa d’Oficines Municipals d’Atenció a la Ciutadania (OMAC)
- Correu electrònic dirigit a: dpd@elche.es
En tots els casos, l’Ajuntament ha de verificar la seua identitat com a titular de les dades, per la qual cosa vosté ha d’incloure còpia o referència d’un document vigent acreditatiu de la seua identitat (DNI, NIE, passaport). Per a esta verificació, l’Ajuntament exercirà la seua potestat de verificació arreplegada en la disposició addicional huitena de la LOPD-GDD. En cas d’actuar com a representant de la persona interessada, ha d’acreditar-se fefaentment el poder de representació atorgat per esta.
Transferències internacionals
No es realitzen transferències internacionals de dades. En casos puntuals on fora necessari, se sol·licitarà la corresponent autorització a l’Autoritat de Control.