L’objectiu del festival és divulgar el ball contemporani, fomentar la professionalització dels seus artistes i acostar nous públics a la dansa
La companyia de ball, dirigida per Asun Noales, ha preparat un intens programa amb actuacions, tallers, activitats pedagògiques i formatives per a donar suport al ball contemporani. Els esdeveniments es desenvoluparan en les dues ciutats del 5 al 29 d’abril per a divulgar el ball contemporani, fomentar la professionalització dels seus artistes i acostar nous públics a la dansa.
Asun Noales ha disseccionat els continguts del festival, entre les novetats dels quals figura la incorporació de l’Ambaixada d’Israel a Espanya, que ha propiciat l’arribada d’un dels estels del festival, la ballarina Ravid Aberbanel. Al costat dels dos ajuntaments i la delegació israeliana, amb el certamen col·laboren, a més, Casa Mediterrani, Institut Valencià de Cultura – Generalitat-, Institut Gil Albert i diversos centres i ens culturals de les dues ciutats.
“El treball que realitzen els dos ajuntaments camina en la bona adreça quant a cooperació entre institucions públiques i entitats privades, del que es beneficia directament la ciutadania, ja que part dels espectacles s’ofereixen a l’aire lliure, amb el que la dansa ix a la trobada de les persones”, ha referit Gloria Encalla.
El festival ofereix activitats en diversos emplaçaments, en auditoris i espais escènics del Teatre Principal d’Alacant, L’Escorxador, Teatre Arniches, Casa Mediterrani, Gran Teatre d’Elx, centre Cigarreras, etc., així com en espais oberts, a Alacant: plaça del Port (Tiovivo), plaça de l’Ajuntament i plaça de Santa Maria, entre altres. I a Elx, en La Glorieta, plaça de Santa Isabel, plaça de Santa Maria, etc.
Totes aquestes propostes de dansa, tallers, actes formatius i pedagògics contribueixen a diversificar les propostes culturals en les dues ciutats. Abril en Dansa trau el cap també, segons han indicat els portaveus, a altres expressions de ball, com break dance, clàssic o flamenc.
La programació inclou nou tallers enfocats a diferents col·lectius, cinc activitats divulgatives amb diferents continguts, i desenes de representacions que seran protagonitzades per joves ballarins, creadors experimentats i companyies reconegudes, com és el cas de la Veronal o Sharon Fridman.
El programa complet, amb dies, hores, entrades, etc., es pot consultar en el següent enllaç www.abrilendanza.es