- Un particular va denunciar fins a en tres ocasions les pintades patides en la façana del seu establiment, fins que la Secció de Grafística i Vandalisme de la Policia Local va identificar l’autor
- El presumpte autor estaria relacionat amb les pintades realitzades en l’Oficina de Turisme.
El dia 20 de setembre, sobre les 11.00, el Grup II de Policia Judicial d’Elx detenia i prenia declaració al presumpte autor de diverses pintades en façana en l’últim any.
La denúncia particular es va repetir fins a en tres ocasions en realitzar-se al llarg d’un any i ocasionar unes despeses de neteja de més de 1.300 euros. Fins a la creació de la Secció de Grafística i Vandalisme de la Policia Local, que pertany a Urbanitat i Medi Ambient, la identificació dels autors es veia limitada per mancar d’informe pericial.
De la mateixa manera, el detingut estaria relacionat amb l’execució de les pintades sobre l’Oficina Municipal de Turisme.
La col·laboració entre els dos Cossos policials està aconseguint significatius avanços en aquest aspecte, i ha sigut una aposta clara de la Policia Local a una demanda ciutadana bastant acusada.