L’edil de Gestió Financera i Tributària, Patricia Macià, explica que els tècnics van informar que els arguments esgrimits pels populars no reunien els requisits contemplats en la Llei d’Hisendes Locals per a acceptar aquestes reclamacions
L’Equip de Govern ha aprovat, de manera definitiva, el Pressupost Municipal de 2023 després de rebutjar les reclamacions presentades pel Grup Popular perquè no reuneixen els requisits que indica la llei per a acceptar aquesta al·legació. Amb els vots favorables de socialistes i Compromís; en contra de populars, Ciutadans i VOX; i l’abstenció del Regidor No Adscrit, tal com ha explicat la regidora de Gestió Financera i Tributària, Patricia Macià, després de la revisió i l’anàlisi les esmenes dels populars, ha manifestat que els tècnics municipals van informar que procedirien a desestimar-les, atés que els arguments esgrimits no es corresponien als supòsits enumerats en l’article 170.2 del text refós de la Llei d’Hisendes Locals i el 22.2 del Reial decret 500/90.
En aquest sentit, Macià ha explicat que la legislació permet admetre aquesta classe de reclamacions en cas que no s’hagen ajustat a la seua elaboració i aprovació als tràmits legals, per ometre el crèdit necessari per al compliment de les obligacions exigibles a l’entitat local en virtut de preceptes legal o de qualsevol altre títol legítim, i per ser de manifesta insuficiència els ingressos en relació amb les despeses pressupostades o bé d’aquests respecte a les necessitats per a les quals estiguen previstos. Uns supòsits que, segons els tècnics, les reclamacions del Grup Popular no compleixen.
Macià ha destacat la moderació fiscal o el capítol d’inversions “ingent” com alguns dels punts forts d’aquest Pressupost. Per part seua, la portaveu del Grup Compromís, Esther Díez, encara que ha reconegut que el Pressupost de 2023 està condicionat per la inflació, s’ha congratulat perquè d’ací a uns dies entrarà en funcionament per a continuar avançant en serveis públics, polítiques socials i verds per a donar resposta a les necessitats de la ciutadania.
El Pressupost de 2023 es va aprovar inicialment en el Ple Ordinari el passat 28 de novembre, amb un termini d’exposició pública de 15 dies. Ara, el resum d’aquest es publicarà en breu en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) i es remetrà a les administracions estatals i autonòmiques corresponents amb les següents xifres per a l’exercici 2023: l’Ajuntament disposarà de 231,7 milions d’euros; VisitElche, de 2,4 milions; Pimesa, 15,6 milions de despeses i 16,3 d’ingressos; i Espais Verds d’Elx, 1.354.000 de despeses i 1.366.000 d’ingressos.
