La regidora de Gestió Tributària i Financera, Patricia Macià, explica que els diners sobrants del passat exercici es destinarà a incrementar les partides destinades a les famílies més vulnerables, a Cultura i a diferents col·lectius
La regidora de Gestió Tributària i Financera, Patricia Macià, ha informat que l’Ajuntament ha executat i ha adjudicat el 77,74% del capítol 6 d’inversions. Segons ha explicat l’edil “el capítol 6 d’inversions reals ha sigut de 82,7 milions d’euros (un dels més grans que es recorda en aquest Ajuntament), dels quals 35,7 milions (el 43,23%) va acabar compromés a finals de 2022, és a dir adjudicat i en execució, i 28,6 milions (el 34,51%) va acabar executat”.
Macià ha donat compte de l’informe sobre execució pressupostària i situació i moviments de tresoreria en el quart trimestre de l’any 2022.
Tal com ha explicat, “el pressupost d’ingressos reflecteix a 31 de desembre un nivell d’execució dels drets reconeguts del 74,32%, dels quals s’ha recaptat el 86,35%”.
D’altra banda, el pressupost de despeses reflecteix a 31 de desembre un nivell d’execució del 80,22% quant a despeses compromeses, és a dir, de 292 milions d’euros es van executar 234,3 milions i del 76,04% d’obligacions reconegudes, és a dir, 222,1 milions. “Un nivell del pressupost de despeses bastant elevat”.
Respecte al capítol 2 que engloba els contractes i serveis, la despesa corrent (que el seu l’import és el més elevat de tots amb 91 milions) té un nivell d’execució del 92; mentre que el capítol 4, que engloba les subvencions, convenis i ajudes, de 19,5 milions, té un nivell d’execució del 88,5%.
“El capítol 9, de passius financers reflecteix una amortització de préstecs, l’ordinària i l’anticipada que hem executat en 2022, de 6,3 milions amortitzats de deute”, ha indicat la regidora, que ha afegit que “64,3 milions d’euros de 82,7 milions, la qual cosa suposa que el 77,74 milions, estava adjudicat, en execució i executat”.
Sobre la situació de tresoreria ha dit que el quart trimestre va tancar amb 25,2 milions d’euros d’existències finals.
“Crec que és interessant fer una comparativa ja que en el quart trimestre de 2021 el capítol 6 era de 49,6 milions i el de 2022 ha sigut de 82,7 milions. En 2021 es van executar 17,5 milions d’euros, en 2022 s’ha executat 28,6 milions”, ha destacat Macià, que ha afegit que “no és el mateix un 35% d’execució de 49 milions, que un 35% d’execució de 82,7 milions”.
Modificació del pressupost per suplements de crèdits
D’altra banda, Macià ha informat sobre l’expedient de modificació núm. 4 per suplements de crèdits i modificació núm. 5 per crèdits extraordinaris.
La regidora ha indicat que la primera modificació té per objecte suplementar 66 diferents partides de diferents àrees del pressupost per un import de 7,7 milions. Aquest import serà finançat amb el romanent de tresoreria de despeses generals i es destina bàsicament a les partides que van ser rebaixades a conseqüència de l’increment en quasi un 200% de la partida del pagament de llum.
“Ens vam comprometre a millorar aquestes partides i complim el nostre compromís per a poder així incrementar les ajudes socials amb la finalitat de millorar la qualitat de vida dels il·licitans i les il·licitanes”, ha destacat la regidora.
Així, la partida d’ajudes econòmiques d’emergència social s’ha incrementat en 1,6 milions; les ajudes al pagament de l’IBI augmenten en 500.000 euros (fins als 1,3 milions); puja el programa d’animació sociocultural; el programa d’intervenció comunitària; el conveni amb l’associació d’Esclerosi múltiple, el conveni amb Obra Mercedària i el conveni amb Conciénciate.
A més, es dona un impuls a les polítiques culturals amb 60.000 euros més per a l’OSCE, 100.000 euros per a activitats a L’Escorxador o 150.000 euros per a altres activitats culturals.
I al costat d’això, es dona un important suport als ens festers.