Les oficines de l’OMAC atenen 190.000 servicis durant 2024

Les oficines de l’OMAC atenen 190.000 servicis durant 2024

Les principals atencions estan relacionades amb la sol·licitud de certificats d’empadronament, petició de firma digital o registres d’informació


Les 14 Oficines Municipals d’Atenció al Ciutadà (OMAC) del nucli urbà i pedanies, juntament amb l’OMAC Digital han realitzat 190.000 servicis entre els mesos de gener i mitjan desembre de 2024. De totes estes, la més sol·licitada és l’oficina del centre, situada des de finals de juliol al carrer Alfons XII, amb prop de 63.000 atencions, seguida per l’OMAC de Francesc Cantó amb 51.400 i la de plaça de Crevillent amb prop de 28.000. A més, l’OMAC Digital va registrar una mica més de 15.000 atencions.

En el cas de les pedanies, en l’actualitat existixen oficines a Torrellano, la Foia, l’Altet, la Marina, la Baia, els Arenals del Sol, Vallverde i Perleta. Totes estes van atendre més de 13.000 persones enguany, principalment en les oficines de Torrellano, la Foia i l’Altet.

Els servicis més sol·licitats en les diferents oficines del nucli urbà i les pedanies són els relacionats amb altes i modificacions de padró, certificats d’empadronament, firma digital i registres d’informació. També destaquen les atencions per a les ajudes del fons social de l’aigua i de gastos de vivenda habitual o l’exempció del bus per als menors de 26 anys. El 2023 va acabar amb prop de 170.000 atencions.

A més, el mes de juliol passat va començar el servici d’interpretació en llengua de signes, denominat SVisual, en les Oficines Municipals d’Atenció al Ciutadà (OMAC). Una ferramenta que permet a persones sordes o amb discapacitat auditiva comunicar-se per a la realització de diversos tràmits amb l’Administració.

L’horari d’atenció del servici és de dilluns a divendres, de 9.00 a 10.00 hores i es duu a terme de manera presencial o a través de vídeo intèrpret perquè qualsevol persona puga ser atesa en llengua de signes a través de Svisual, prèvia cita en qualsevol de les oficines OMAC.

D’altra banda, qualsevol persona podrà accedir en eixe mateix horari al servici d’atenció telefònica 010, a través de la pàgina web de l’Ajuntament: https://ayuntamientoelche.svisual.org/010. El videointèrpret que atén la telefonada entra en contacte telefònic amb el 010 per a possibilitar la comunicació entre la persona sorda i l’Ajuntament. Amb este sistema es garantix la total privacitat de les persones usuàries i el contingut de les converses.

 

Skip to content