El ple municipal sol·licita al Govern el reforç de mesures contra la violència reincident

El ple municipal sol·licita al Govern el reforç de mesures contra la violència reincident

Elx reclama una major presència d’efectius policials al barri de Carrús davant l’increment de la reincidència delictiva


El ple de l’Ajuntament d’Elx ha aprovat la proposició d’Alcaldia per sol·licitar el reforç de mesures contra la violència reincident amb els vots a favor del PP, Vox i PSOE, i el vot en contra de Compromís per Elx.

L’alcalde, Pablo Ruz, ha manifestat, una vegada més, la seua preocupació per la reincidència de delictes, especialment al barri de Carrús, motiu pel qual ha reclamat l’adopció de mesures urgents que reforcen la presència policial a la zona, arran de les darreres dades de seguretat que mostren que més del 30% dels casos de delinqüència violenta al barri són comesos per persones reincidents.

De fet, només en el primer semestre de l’any, la Policia Local ha registrat 11.800 intervencions, un 12% més que l’any anterior, que han derivat en 2.046 denúncies i 212 detencions.

A més, la corporació municipal urgeix l’Executiu central a modificar la Llei d’Enjudiciament Criminal per tal d’endurir l’aplicació de mesures cautelars de presó provisional

“La situació de reincidència criminal no sols afecta la ciutat d’Elx, afecta el conjunt de la nació, però hui portem aquesta proposició al ple perquè els veïns de Carrús ens demanen més seguretat, perquè necessitem que la nostra policia continue actuant i abordant la delinqüència amb solvència”, ha destacat Ruz.

En aquest sentit, el ple municipal ha aprovat sol·licitar que es reforcen els efectius de la Policia Nacional a Carrús, que se sume a la ja major presència de la Policia Local, i instar el Govern d’Espanya a modificar la Llei d’Enjudiciament Criminal, de manera que es permeta aplicar la mesura cautelar de presó provisional a les persones reincidents en la comissió de fets delictius.

L’alcalde ha exigit “més contundència en l’aplicació de les lleis per als delinqüents” malgrat que Elx continua presentant índexs de delinqüència inferiors als d’altres municipis del nostre entorn, però “estem preocupats i el nostre deure és dissuadir aquells que cometen aquests delictes”.


 

Skip to content
Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.