L’Ajuntament aposta pel consum del dàtil d’Elx com a garantia de qualitat i suport al camp il·licità

L’Ajuntament aposta pel consum del dàtil d’Elx com a garantia de qualitat i suport al camp il·licità

Enguany, la collita de dàtil se situa entre les 60 i 80 tones, i per primera vegada la venda arriba a països europeus com Bèlgica i els Països Baixos, a més de distribuir-se per tot Espanya a través d’una xarxa de 160 botigues


L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha assistit este matí al tall oficial del primer ramell que dona inici a la temporada del dàtil 2025-2026. Un acte celebrat en una finca de la partida d’Asprelles, al qual també han assistit el regidor d’Agricultura, José Antonio Román, i el regidor de Pedanies, Pedro José Sáez.

Enguany, la producció de dàtil se situa entre les 60 i 80 tones entre tots els productors de l’associació i els independents. Segons l’alcalde, “este acte simbòlic del tall del dàtil representa la força econòmica, social i vertebradora del sector primari d’Elx en general, i del sector del dàtil en particular”.

Per primera vegada, els dàtils d’Elx ja es distribuïxen a tot l’Estat a través d’una xarxa de més de 160 botigues. A més, han començat a vendre’s a dos països europeus: Bèlgica i els Països Baixos, i pròximament també arribaran a Dinamarca. “Portar el nom del dàtil d’Elx a Europa és molt positiu, i ara els il·licitans hem de fer una tasca de conscienciació associada a esta realitat i procurar buscar el dàtil d’Elx, perquè és una manera de col·laborar amb els productors i de comprometre’ns amb este sector tan important per al nostre municipi”.

L’alcalde Pablo Ruz demana la conscienciació ciutadana per a col·laborar amb els productors en el consum d’este producte amb etiqueta d’Elx

Així mateix, ha destacat el compromís i el suport de l’Ajuntament d’Elx amb el sector primari. “Estem completament bolcats amb els productors, que són l’ànima d’este sector”, i ha fet referència a altres productes com la magrana mollar, el meló de Carrissals o les hortalisses d’hivern.

Per la seua banda, el president de l’Associació de Productors de Dàtil, M. Àngel Sánchez, ha explicat que les últimes pluges han obligat a avançar la collita per a evitar una maduració excessiva, cosa que ha suposat la pèrdua d’una part de la producció. A més, ha destacat la falta de relleu generacional dins del sector.

Sánchez també ha valorat positivament la col·laboració de l’Ajuntament en la promoció, difusió i posada en valor del dàtil d’Elx.


 

Skip to content
Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.