L’encesa de l’enllumenat nadalenc en plaça de Baix serà este dissabte 29 de novembre a partir de les 19:15 hores
L’Ajuntament d’Elx ha presentat este matí la programació d’activitats de Nadal, que començarà este dissabte 29 de novembre a partir de les 19:15 hores amb l’encesa de l’enllumenat en plaça de Baix i el primer espectacle de les Corones dels Reis d’Orient instal·lades en la plaça del Congrés Eucarístic des de les 19:45 hores
Enguany el lema és ‘Nadal de sempre’ i l’autor del cartell és l’artista il·licità Pablo Piñas, que ha triat el Nen Jesús com a protagonista i la figura de Sant Josep “que representa la humanitat més perfecta que acull, abraça i cuida el seu fill i eixe és el Nadal de sempre, que tots acollim el Nen Jesús”. A més, Piñas ha explicat que el cartell “mostra la Sagrada Família en la qual tots hem d’inspirar-nos” i ha destacat la inclusió d’elements com la basílica de Santa Maria amb el Palmerar i la magrana del Misteri d’Elx en record de l’Any Jubilar.
Tota la programació ja pot consultar-se a través de la pàgina web www.navidadenelche.es
L’edil de Festejos, Inma Mora, ha anunciat que l’Ajuntament ha preparat per a estes dates tan assenyalades més d’un centenar d’activitats del 29 de novembre al 6 de gener “per a compartir i disfrutar en família, amb amics i sentir l’esperit nadalenc en cada racó, barri, carrer i pedania del municipi”. Mora ha apuntat que tota la programació està arreplegada en la web www.navidadenelche.es i s’han editat més de 10.000 programes de mà amb totes les activitats previstes que estaran a la disposició dels il·licitans en les oficines municipals. “Una pàgina web viva que s’anirà actualitzant sempre que siga necessari i incloent-hi modificacions o nous actes”.
Inma Mora, ha destacat alguns d’eixos esdeveniments que tindran lloc amb motiu de Nadal com la inauguració de la Plaça de Nadal el 5 de desembre, l’obertura del pesebre municipal el 6 de desembre després de la qual es realitzarà el pregó de Nadal en el Gran Teatre, la cavalcada de Pare Noel que tindrà lloc el 20 de desembre, el Betlem Vivent del 25 de desembre, la carrera de la Sant Silvestre i les campanades de Cap d’Any el 31 de desembre, el Campament Real dels Reis d’Orient a la Torre dels Vaïllos els dies 3, 4 i 5 de gener o la tradicional cavalcada dels Reis d’Orient, que com cada any recorrerà els carrers de la ciutat el 5 de gener.
L’alcalde Pablo Ruz, ha presentat el vídeo realitzat amb motiu d’estes dates nadalenques, un audiovisual que combina imatges actuals i fotografies antigues, de la Càtedra Pere Ibarra, que han sigut animades a través d’intel·ligència artificial, amb el qual “podem veure com hem evolucionat i com se celebrava i se celebra Nadal com sempre en el nostre municipi” ha assenyalat.
Quant al cartell de Nadal, Ruz ha destacat “el protagonisme del Nen Jesús i de la figura paterna de Sant Josep qui el porta en braços, quan estem acostumats al fet que ho faça la Mare de Déu” i ha volgut agrair l’autor del cartell per “el seu treball i pel tribut a les famílies, a la llar i al que representa Nadal”.
D’altra banda, l’alcalde ha recordat que “este Govern municipal ha fet de Nadal un eix vertebrador per tot allò bo que representa i ens regala a la societat estes dates en les quals tots cabem, perquè estos dies són per a tots els il·licitans”.
A més, ha anunciat que enguany s’amplia la il·luminació als carrers del municipi amb més de 2,2 milions de llums led presents en barris i pedanies en forma de llums, garlandes o arcs.

