L’Ajuntament aposta per millorar l’assistència sanitària en tots els esdeveniments del municipi

L’Ajuntament aposta per millorar l’assistència sanitària en tots els esdeveniments del municipi

El nou contracte suposa un increment de la dotació econòmica i nous serveis com un hospital de campanya i un vehicle d’intervenció ràpida


L’Ajuntament d’Elx ha iniciat el tràmit per a la licitació del nou contracte de serveis d’assistència i transport sanitari municipal. Un projecte que, segons la regidora de Sanitat, Inma Mora, “naix del compromís d’este govern municipal amb la millora de l’assistència sanitària en tots els esdeveniments organitzats a Elx, des de qualsevol àmbit, i més tenint en compte que Elx serà en 2026 la Capital Mediterrània de l’Esport i acollirà nombrosos esdeveniments”.

L’actual contracte d’assistència sanitària finalitza el pròxim mes d’abril, i l’Ajuntament ja ha començat els treballs per a posar en marxa el nou contracte en temps i forma, amb un pressupost base de licitació de 305.543 euros el primer any, front als 190.000 de l’actual, amb possibilitat de pròrroga durant 4 anys més.

La Ciutat Esportiva comptarà de nou amb un punt fix d’atenció sanitària, en desús des de l’any 2017

Este nou servei d’assistència sanitària preveu la posada en marxa d’un punt sanitari fix a la Ciutat Esportiva que, segons ha recordat Mora, “està sense funcionar des de l’any 2017”. Este punt comptarà amb un infermer de manera fixa per a oferir una primera intervenció assistencial davant qualsevol accident o per a atendre en primera instància fins a l’arribada dels serveis d’emergència.

Este servei funcionarà de dilluns a divendres en horari de vesprada i nit, els dissabtes durant tot el dia i els diumenges al matí. En este sentit, ha explicat que es treballarà de manera coordinada amb Esports i Emergències per a determinar les actuacions a dur a terme en este punt sanitari. Així mateix, l’ambulància “s’ubicarà en un punt estratègic de la ciutat per a poder arribar a qualsevol intervenció en un termini màxim de 5 minuts davant la celebració de qualsevol esdeveniment”.

El contracte incorpora nous serveis sanitaris com ara el Vehicle d’Intervenció Ràpida (VIR), format per un tècnic d’assistència sanitària, un metge i un infermer, “per la qual cosa poden actuar in situ davant qualsevol tipus d’emergència que es presente, fins a l’arribada de l’ambulància per al trasllat del pacient a un centre sanitari si cal”. Així mateix, es disposarà d’un hospital de campanya per a instal·lar davant qualsevol esdeveniment que ho requerisca.


 

Skip to content
Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.