Esta actuació a càrrec d’Aigües d’Elx permetrà proveir d’aigua potable 50 parcel·les urbanes i 15 naus industrials
L’Ajuntament d’Elx, a través de l’empresa Aigües d’Elx, ha iniciat les obres per a portar l’aigua potable a la pedania de Pla de Sant Josep, un compromís d’este govern municipal amb els veïns de la zona, que permetrà proveir d’aigua potable 50 parcel·les urbanes i 15 naus industrials.
L’alcalde, Pablo Ruz, acompanyat de l’edil d’Aigües, Juan de Dios Navarro, i el responsable de Pedanies, Pedro José Sáez, ha visitat les obres d’ampliació de la xarxa d’aigua potable, que en esta primera actuació compta amb una inversió de 431.570 euros i un termini d’execució al voltant de 5 mesos.
“Hui es comença a fer justícia amb els milers d’il·licitans que no disposen d’aigua potable a casa en ple segle XXI. Comença a revertir-se esta situació i a solucionar un problema de desigualtat i greuge amb els veïns d’este municipi que no tenien aigua potable malgrat pagar els seus impostos”, ha assegurat Ruz.
Les obres inclouen la instal·lació de 1.495 metres de canonada de fosa dúctil, 19 vàlvules de tall i 9 hidrants enterrats amb els quals millorar també la protecció d’incendis en la zona industrial.
L’avantprojecte de proveïment per al Camp d’Elx contempla una inversió global estimada de 5’4 milions d’euros per al subministrament a 541 vivendes
El projecte incorpora sistemes de control i mesurament intel·ligent del consum, així com un punt de presa de mostres per a garantir la qualitat de l’aigua. A més, està prevista la reposició del paviment per trams per a minimitzar molèsties i facilitar la circulació durant les obres.
L’alcalde ha explicat que l’avantprojecte de proveïment d’aigua potable per al Camp d’Elx i Pla de Sant Josep contempla una inversió estimada de 5,4 milions d’euros per al subministrament a 541 vivendes. Este pla s’estructura en cinc trams, el primer d’ells el de Pla de Sant Josep, amb una extensió de 3.696 metres de xarxa i un pressupost total d’1,9 milions d’euros.
El tram 2 (Camp d’Elx-Matola) suposa una extensió de xarxa de 599 metres i un pressupost estimat de 169.145 euros, el tram 3 (Museu Puçol) amb una extensió de xarxa de 927 metres i un pressupost estimat de 467.284 euros, el tram 4 (Carretera del Lleó) amb una extensió de 4.063 metres i un pressupost estimat de 2’6 milions d’euros i el tram 5 (Matola) amb una extensió de xarxa de 450 metres i un pressupost estimat de 216.883 euros.
L’edil d’Aigües, Juan de Dios Navarro, ha destacat el compromís de l’Ajuntament a revertir esta desigualtat entre els veïns d’Elx i ha deixat clar que “continuarem treballant per a arribar a quasi 2.500 veïns sense aigua potable”. A més, l’edil de Pedanies, Pedro José Sáez, ha indicat que “vam vindre a transformar la ciutat i implicar-nos i això estem fent, treballant per portar l’aigua potable on no existia i reduir la desigualtat entre els veïns del nucli urbà i el Camp d’Elx”.
La gerent d’Aigües d’Elx, María José Toledo, ha assenyalat que a partir de la setmana pròxima els veïns en l’àmbit d’esta obra podran dirigir-se a Aigües d’Elx per a iniciar els tràmits de les escomeses que permeten la comesa amb la xarxa principal. En este sentit, ha destacat la necessitat de fer coincidir l’execució de les obres perquè existisquen les menys molèsties possibles.
Per part seua, l’alcalde pedani del Pla de Sant Josep, José Sansano, ha agraït el treball de l’Ajuntament d’Elx. “És un dia gran per al Pla de Sant Josep perquè després de 30 anys pagant contribució urbana aconseguim tindre aigua potable”.



