El text pretén recordar el paper de les dones en la societat i l’objectiu de la igualtat efectiva amb l’exemple de les dos últimes guanyadores del Nobel de la Pau: Narges Mohammadi i María Corina Machado
El ple de l’Ajuntament d’Elx ha aprovat una moció presentada pel grup municipal del PP amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dona el pròxim 8 de març per a reivindicar i recordar així el paper de les dones en totes les societats i l’objectiu d’aconseguir la igualtat efectiva.
El text, aprovat amb els vots a favor dels membres del govern municipal, posa el focus en les dones que han rebut el Premi Nobel de la Pau al llarg dels anys, un total de 16, “totes elles dones valentes i de ferms principis, que són exemple en la lluita per la defensa dels drets humans i la llibertat”.
L’alcalde, Pablo Ruz, ha posat com a exemple les dos últimes guanyadores del Nobel de la Pau, la iraniana Narges Mohammadi en 2023, que el va rebre “per la seua lluita contra l’opressió de les dones a l’Iran i la seua obstinació per a promoure els drets humans i la llibertat per a tots”. I, d’altra banda, María Corina Machado en 2025, principal líder de l’oposició a Veneçuela, que el va rebre “pel seu incansable treball en la promoció de drets democràtics per al poble de Veneçuela i per la seua lluita per a aconseguir una transició justa i pacífica des de la dictadura cap a la democràcia”.
Segons l’alcalde, Pablo Ruz, “són la veu d’una societat que defén la veritat i demana la veritat davant els tirans”
En este sentit, ha assegurat que estes dones “representen altres milers que cada dia lluiten i, en moltes ocasions, arrisquen la seua vida, per tindre dret a l’educació, a la salut, a la llibertat i, fins i tot, a la pròpia veu en països que no per la seua llunyania geogràfica podem oblidar”.
En este sentit, Ruz ha assenyalat que estes dos dones “són un referent per a tots els que defenen la veritat i la llibertat, són la veu d’una societat que diu prou i demana la llibertat enfront dels tirans”. Per part seua, la portaveu de Vox, Aurora Rodil, ha reivindicat la defensa dels drets de la dona i del feminisme positiu.
A través d’esta moció l’Ajuntament d’Elx es compromet a instar les administracions públiques a continuar el treball d’eliminació de totes les formes de discriminació i a promoure polítiques i accions que fomenten la igualtat d’oportunitats en l’àmbit laboral, educatiu i social.
Alhora que es reconeix l’exemple de valentia de tantes dones que lluiten en altres països per la llibertat i els drets humans i es pretén posar el nom de Narges Mohammadi i María Corina Machado, les dos reconegudes amb el Premi Nobel de la Pau, a un carrer, jardí o espai públic perquè la ciutadania conega la seua labor.
