La iniciativa torna a rodar pels carrers de la ciutat per a fomentar l’oci actiu i la inclusió a través de personal voluntari encarregat de conduir els tricicles
L’Ajuntament d’Elx ha reactivat el programa ‘Amb bici sense edat’ a través de passejos gratuïts per la ciutat, dirigits a persones majors o amb mobilitat reduïda. L’objectiu d’esta iniciativa és fomentar l’oci actiu i la inclusió, alhora que es convida a la participació de personal voluntari per a conduir els tricicles i compartir esta experiència.
A través d’este programa, persones majors o amb discapacitat poden gaudir de passejos per Elx, sentir el vent en el rostre, recórrer llocs carregats de records i compartir converses que enriquixen emocionalment i personal a tots els participants. D’esta manera, la bicicleta es convertix en una ferramenta generadora de beneficis socials i psíquics, a més d’afavorir la inclusió i la cohesió comunitària.
Actualment, el projecte compta amb dos tricicles tipus “rickshaw”, conduïts per persones voluntàries i tota l’activitat és gratuïta i no remunerada per a voluntaris i persones passejades.
Els interessats a participar-hi, poden fer-ho en el correu electrònic enbicisinedad@elche.es mentres que el personal voluntari ha d’inscriure’s a través del formulari https://forms.office.com/e/kaFhSrygjj?origin=lprLink
Per a poder conduir els tricicles és obligatori realitzar un curs de formació teoricopràctic, impartit per l’Escola d’Educació Viària Pedro Tenza, amb una duració de 2 hores i 30 minuts. El curs ensenya el maneig del tricicle de pedaleig assistit, nocions bàsiques de seguretat viària i el coneixement de les infraestructures més segures i accessibles per als recorreguts.
Les noves sessions formatives estan programades per al divendres 27 de febrer, de 18:00 a 20:30 hores i el dissabte 28 de 10.00 a 12.30 hores.
‘Amb bici sense edat’ és una activitat de mobilitat inclusiva integrada en el projecte d’educació viària i mobilitat sostenible de l’Escola d’Educació Viària Pedro Tenza i vinculada al moviment internacional Cycling Without Age, que va nàixer per a combatre la soledat no desitjada, fomentar l’envelliment actiu i enfortir les relacions intergeneracionals a través de passejos amb bicicleta adaptada. Tota la informació està disponible en www.elche.es/ebse
