L’Ajuntament reestructura el cos de la Policia Local per a millorar l’atenció al ciutadà

L’Ajuntament reestructura el cos de la Policia Local per a millorar l’atenció  al ciutadà

El regidor de Seguretat, José Pérez, diu que l’objectiu és caminar cap a un nou model basat en la prevenció i en donar resposta a les preocupacions dels veïns. El cap de la Policia Local, César Zaragoza, anuncia la creació de tres brigades per a avançar cap a un model més àgil i polivalent

El regidor de Seguretat, José Pérez, i el cap de la Policia Local, César Zaragoza, han presentat aquest matí la reestructuració que s’ha dut a terme en el cos de la Policia Local. Una reestructuració que persegueix caminar cap a un nou model basat en el contacte directe amb el ciutadà i en la prevenció.

Com ha explicat José Pérez, “el cos de la Policia Local d’Elx, que el pròxim any celebra el seu 150 aniversari, ha d’afrontar un procés d’adaptació, renovació i transformació de les seues estructures i procediments com a conseqüència de l’actual context social, polític i econòmic municipal”.

El regidor ha dit que es duran a terme canvis en l’organigrama amb l’objectiu últim d’aconseguir un acostament major als ciutadans i per a donar resposta a les necessitats de la ciutadania. “La reestructuració de l’organigrama de la policia persegueix bàsicament tres objectius: d’una banda, s’hauran de desenvolupar estructures d’interrelació amb els ciutadans que permeten un contacte pròxim amb la comunitat. Per una altra, s’haurà d’avançar en la coordinació amb diferents departaments i cossos de seguretat. Finalment, serà necessari obrir un període de negociació amb els representants dels agents, per a compatibilitzar les actuals condicions de treball. En definitiva, la pretensió d’aquesta reorganització és la implantació d’un model de Policia Comunitària, un cos més modern, més àgil i més centrat l’el servei al ciutadà i a les seues preocupacions”, ha assenyalat Pérez.

Per la seua banda, César Zaragoza ha apuntat que era necessari dur a terme aquesta reorganització davant una sèrie de factors interns i externs. En primer lloc, Zaragoza ha destacat l’envelliment progressiu de la plantilla, que en l’actualitat compta amb una edat mitjana de 48 anys com a conseqüència de les restriccions a la contractació marcades pel Govern d’Espanya. En segon lloc, ha esmentat que “gràcies a una enquesta entre els veïns, ens vam adonar que la ciutadania demandava noves necessitats. El que més preocupa ara al ciutadà són els problemes de convivència com el consum d’alcohol i drogues en els parcs, els sorolls o les deposicions canines”.

El cap de la Policia ha indicat que “hem de reorientar aquest cos de seguretat cap a allò que preocupa al ciutadà, ja que el més important és el que més preocupa a la gent”.

En aquest sentit, es canvia el model i es passa d’una Policia Local que fins ara estava molt especialitzada i era reactiva (acudint als problemes quan ens avisen els ciutadans) cap a una policia més preventiva i polivalent, capaç de fer moltes coses alhora.

A més, es procedirà a l’agrupació d’efectius entre grans unitats: Brigada de serveis territorials, Brigada de serveis centralitzats i Servei especial nocturn. Es durà a terme una formació específica de tots els agents per a assumir la nova estructura.

Skip to content
Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.