Detinguts en circular amb un vehicle amb nombre de bastidor esborrat

Detinguts en circular amb un vehicle amb nombre de bastidor esborrat

Al principi la conducció anòmala va propiciar la seua parada, però comprovacions posteriors van evidenciar algun tipus d’anomalia en trobar numeracions esborrades i encunyades bastament en altres punts.

El dia 18 de desembre a les 16.30 hores un agent de la Policia Local d’Alacant fora de servei va alertar a la sala d’operacions il·licitana d’una conducció anòmala en l’autovia amb direcció a Elx. Es van muntar diferents punts de control a l’eixida i aconseguiren interceptar-lo en un d’aquests en entrar al casc urbà.

En intentar les patrulles descobrir el motiu de la conducció, van realitzar una primera valoració del conductor i del vehicle, van trobar que transportaven huit gàbies amb prop de 130 aus. Quan se’ls preguntà per la seua presència en el vehicle, els implicats van assenyalar que havien comprat els animals a França i els traslladaven a Algèria, no tenien certificats veterinaris ni documentació de transport. Aquests fets van obligar a la intervenció dels animals i al seu trasllat a un centre adequat per a custodiar aquesta quantitat d’aus, fins que l’autoritat autonòmica competent determine la seua destinació.

Durant aquestes gestions, es va realitzar una comprovació rutinària del vehicle, i es detectà que el nombre de bastidor, que deuria estar en el bloc motor del turisme, semblava esborrat recentment, i faltaven també les plaques allotjades en altres punts amb aquesta referència. Casualment van trobar el nombre arreplegat en la documentació aportada  gravat, amb format desconegut i encunyat d’una manera tosca, en un dels amortidors. Aquesta situació va alertar les patrulles que, juntament amb la Unitat de Delinqüència Vial, van determinar una més que probable falsificació de documentació i la possibilitat de trobar-se davant un vehicle de dubtosa procedència.

Els implicats van ser finalment detinguts i traslladats a dependències policials per la seua compareixença, van presentar quasi 4.000 euros que portaven en el moment de l’actuació, i van posar el vehicle a la disposició de la brigada de policia científica de Comissaria.

 

Skip to content
Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.