L’11 de febrer és el Dia Internacional de les Dones i les Xiquetes en la Ciència en reconeixement al paper clau que el gènere femení exerceix en la comunitat científica i en la tecnologia
La Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament d’Elx, a través de la Casa de la Dóna, vol fer una trucada d’atenció per sensibilitzar sobre la situació de desigualtat, de menor presència de dones en l’àmbit de la investigació i menor presència femenina en les carreres tècniques i els seus derivats contextos laborals.
Ho fa en aquests moments tenint en compte que l’Assemblea General va declarar l’11 de febrer el Dia Internacional de les Dones i les Xiquetes en la Ciència en reconeixement al paper clau que el gènere femení exerceix en la comunitat científica i la tecnologia.
Sobre la base d’aquest objectiu de la Regidoria s’han previst diverses activitats:
– Un concurs dirigit a escolars de l’ESO, en el qual han de contestar correctament a 10 preguntes relacionades amb dones i ciència, que els plantegem a través de la pàgina web www.casadeladona.com. Durant tot el mes de febrer i març, 50 alumnes podran participar en una visita guiada al Museu de l’Alcúdia que inclou el Laboratori on podran observar in situ com es desenvolupa el treball de busca del jaciment.
– Desenvolupament del Taller “Cosir amb Tecnologia”, dirigit a dones en el qual adquiriran coneixements de brodat tecnològic amb il·luminació led, ja que utilitzaran fil conductor d’electricitat per a realitzar tot tipus de brodats.
Es tracta d’una activitat innovadora que acosta a les dones a la tecnologia i al mateix temps els permet desenvolupar la seua creativitat i fins i tot ser una eina d’inserció laboral.
Es desenvoluparà durant els dies 26 de febrer, 2 i 5 de març, de 10.00 h a 12.00 h., a la casa de la Dóna. Podran inscriure’s un màxim de 30 dones.
– Col·laboració i participació en la Jornada “La Ciència té nom de dona”, organitzada per la Universitat Miguel Hernández d’Elx i que tindrà lloc el dia 26 de febrer.
