Les obres s’iniciaran el 7 de gener després de les festes nadalenques i es duran a terme per fases per a causar les menors molèsties als veïns
Amb aquesta actuació comença el procés de conversió en zona de vianants del centre de la ciutat
El Pla Centre és un projecte integral d’actuació sobre el centre històric i comercial l’objectiu del qual és contribuir a revitalitzar-lo.
La regidora de Mobilitat, Esther Díez, i el regidor de Trànsit, Héctor Díez, han informat sobre la posada en marxa del Pla Centre amb les obres de remodelació del carrer Alfons XII que donaran inici el 7 de gener, després de les festes nadalenques.
Cal recordar que Pla Centre és un projecte integral d’actuació sobre el centre històric i comercial l’objectiu del qual és contribuir a revitalitzar-lo. És un pla que és producte de la reflexió del govern sobre el model de centre per a Elx, però al mateix temps és conseqüència de les aportacions dels col·lectius veïnals, associacions de comerciants i per les formacions polítiques.
Les obres al carrer Alfons XII començaran el 7 de gener i es duran a terme en diverses fases amb la finalitat de no tallar el trànsit i causar les menors molèsties possibles als veïns.
“El Pla Centre té com a objectiu fer un centre més amable, atractiu i net. En l’àmbit de la circulació, aquesta actuació passa per una reducció del trànsit privat en la zona centre, especialment com a via d’encreuament de la ciutat, que potencia el transport públic i sostenible i la mobilitat per als vianants com ocorre en la majoria de les ciutats mitjanes i grans d’Espanya i Europa”, ha assenyalat Esther Díez.
En aquesta mateixa línia, Héctor Díez, ha declarat que “estem davant l’inici d’unes obres que són molt necessàries, fins i tot al marge del Pla Centre. La Corredora, la plaça de Baix o la Glorieta són espais públics que sempre estan sotmesos a diferents tipus d’activitats que obliguen a fer-les per als vianants. Per això, aquesta obra permetrà que el perjudici que provoquen en les línies d’autobusos el tall d’aquests espais es minimitze en poder desviar-los per Alfons XII. En definitiva, anem cap a un centre més dinàmic i més apte per a l’activitat comercial i l’activitat social”.
El regidor ha indicat que el Pla Centre contempla un important nombre de mesures i ja es va acordar posar en marxa actuacions complementàries de cara a la conversió en zona de vianants de la Corredora. “Aquesta és la primera però li seguiran altres com la senyalització dinàmica dels aparcaments o l’actuació al carrer Virgen de la Cabeza. Comencem un camí que és necessari ja que tots tenim clar que el futur del centre d’Elx és un centre totalment per als vianants com la resta de ciutats grans”.
Esther Díez ha explicat que la primera fase es durà a terme del 7 al 28 de gener amb l’actuació en les dues voreres pròximes al pont de Santa Teresa.
En les fases dos i tres s’actuarà sobre la illeta del pont de Santa Teresa per crear una illeta en forma de llàgrima. La figura de Cantó es mantindrà en el lloc tal com ha explicat la regidora. Seguidament, les obres continuaran en la vorera dreta d’Alfons XII.
La quarta fase contempla l’actuació en la vorera esquerra d’Alfons XII i la cinquena fase (del 2 al 7 de març) es durà a terme l’asfaltat i senyalització viària juntament amb la instal·lació d’un pas de vianants intel·ligent i unes plataformes per a la parada de bus als carrers Àngel i Juan Ramón Jiménez.
La regidora ha dit que l’obra en Alfons XII permetrà el gir dels autobusos a l’eixida del pont de Canalejas quan la Corredora es talla al trànsit, cosa que ara no és possible i es veuen obligats a modificar el traçat pel carrer Gabriel Miró. “Així, aconseguim agilitar el pas d’autobusos i acostar molt més als usuaris a la zona centre”.
Aquesta actuació implica també la col·locació de tres parades d’autobús, una a l’inici d’Alfons XII, una altra al carrer Juan Ramón Jiménez i una altra al final del carrer Ángel. A més, el carrer Juan Ramón Jiménez passa a ser de sentit únic, i el canvi de sentit del carrer porta d’Oriola.
