Activitats programades al Clot de Galvany

Activitats programades al Clot de Galvany

29 – SETEMBRE. TALLER TEORICOPRÀCTIC: LIBÈL·LULES I ESPIADIMONIS AL CLOT.

El Clot de Galvany alberga una important varietat d’insectes entre els quals podem trobar una àmplia varietat de libèl·lules i espiadimonis, que uneixen a la seua bellesa, l’important paper que juguen com predadores d’altres insectes, alguns dels quals resulten molestos per a l’ésser humà, i el seu interés com a bioindicadors de la qualitat ambiental del medi natural. Gràcies a la col·laboració de la Societat Odonatológica de la Comunitat Valenciana (SOCV) i als seus experts, acostem els i les participants al coneixement d’aquest extraordinari grup d’animals.
Activitats en el PNM del Clot de Galvany:

Dia 29 de setembre.
10.00 – 13.30. Taller teoricopràctic: “Libèl·lules i espiadimonis en el Clot”. Pel que fa al contingut teòric, la xarrada versarà principalment sobre el cicle de vida de les libèl·lules, morfologia, alimentació, depredació, diferència entre libèl·lula i espiadimonis, espècies que volen al Clot i alguna curiositat sobre aquests animals; i la pràctica consistirà en una visita al paratge per a intentar veure en viu a aquestes espècies des dels llocs d’observació, explicant alguna curiositat sobre elles, de la mateixa manera que intentarem respondre a les preguntes que se’ns vagen formulant.

PRIMER CAP DE SETMANA D’OCTUBRE. DIA MUNDIAL DELS OCELLS.

Aquesta celebració ha sigut instituïda a nivell mundial per BirdLife International, i a Espanya serà coordinat per la Societat Espanyola d’Ornitologia (SEU/BirdLife). Amb les activitats desenvolupades es pretén donar a conéixer el món dels ocells, la seua importància i la problemàtica ambiental entorn d’elles.

Activitats al PNM del Clot de Galvany:
Dies 5 i 6 d’octubre.
10.00 – 12.00. Visita guiada temàtica: “Els ocells del Clot”. Per a aquells/es que no posseïsquen prismàtics o guies d’ocells, el personal del paratge els prestarà aquest material, amb el qual, guiats i assistits pels monitors, podran observar i identificar, en plena naturalesa, la gran varietat d’ocells que existeixen en el paratge. Al llarg del recorregut es realitzarà una visita a l’estació d’anellament científic d’ocells per a conéixer i observar aquesta tasca d’estudi i seguiment de xicotets ocells i d’aquesta manera tindre l’oportunitat d’observar de prop a determinades espècies la detecció de les quals i identificació en el camp pot ser difícil.
16.00 – 17.30. Taller teoricopràctic: “Iniciació a l’observació d’ocells”. Oportunitat per als qui vulguen iniciar-se com ornitólogos per a conéixer nocions bàsiques de morfologia i ecologia dels ocells; utilitat, prestacions, maneig i conservació d’instrumental bàsic com els prismàtics i telescopis d’observació terrestre; maneig de guies d’identificació d’ocells, els seus rastres i restes, la utilitat de les audioguies, i el codi de bona conducta de l’ornitòleg.

 

Consulta la programació anual d’activitats

 

Skip to content
Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.