El regidor d’Igualtat, Mariano Valera, assenyala que “l’objectiu global és sensibilitzar tots els il·licitans i il·licitanes i analitzar com es pot evitar la violència masclista”.
Amb motiu de la commemoració del 25 de novembre, Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona, l’Ajuntament d’Elx a través de la Regidoria d’Igualtat ha organitzat una sèrie d’activitats amb l’objectiu que tota la ciutadania s’implique en el rebuig cap a aquesta xacra que afecta a la societat. Així ho ha explicat aquest matí en roda de premsa el regidor d’Igualtat, Mariano Valera, qui ha assenyalat que “l’objectiu global és sensibilitzar a tots els il·licitans i il·licitanes i analitzar com es pot evitar la violència masclista”.
L’edil ha animat tota la ciutadania a sumar-se als actes programats per al dia 25 de novembre. El primer d’aquests tindrà lloc en la plaça del Centre de Congressos “Ciutat d’Elx” a les 11.00 h amb la campanya VOLA PAPALLONA! CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE i lectura del manifest commemoratiu, amb la participació d’alumnat dels centres educatius del municipi. I a les 20.00 h en la plaça de Baix, CONCENTRACIÓ de repulsa pels assassinats masclistes, convocada per la Coordinadora Feminista d’Elx.
Activitats programades durant el mes de novembre i desembre
El calendari d’activitats d’enguany ha inclòs nombrosos projectes de prevenció en centres educatius. Entre ells, una obra teatral “Bella i Bella” celebrada en els instituts de Torrellano, Severo Ochoa, Monserrat Roig , Carrús, i La Devesa, les sessions de la qual es desenvoluparan al llarg del mes de desembre. També es durà a terme el projecte Escan, una iniciativa terapèutica, de recuperació psicològica i emocional de dones i menors víctimes de violència de gènere que actua com a eina de prevenció d’agressions físiques i psicològiques. En aquesta sessió es podrà gaudir d’una exhibició amb gossos ensinistrats en els centres Nit de l’Albà, el 22 de novembre; Cayetano Sempere, el 9 de desembre; Monserrat Roig, el 12 de desembre, Carrús, el 16 i 18 de desembre; i La Devesa, el 17 de desembre.
A més, del 12 de novembre al 4 de desembre tindrà lloc un taller de prevenció de la violència de gènere en l’institut Nit de lÀlbà dirigit a alumnes de 4t de l’ESO.
Una altra de les activitats programades és l’obra de titelles per a les escoles infantils Don Honorio, Don Julio, i Don Crispín; els dies 2, 3 i 4 de desembre respectivament.
Quant a les activitats de formació i sensibilització, fins al 28 de novembre es podrà gaudir al Centre Social el Raval del taller “Gaudeix-te”, dirigit principalment a dones majors d’edat, per a conscienciar sobre la importància de ser independent emocionalment. També s’ha posat en marxa una nova edició del Taller #HerStory. Relats d’Àvies, que tindrà lloc els dies 15 i 22 de novembre, a la sala 3 del Centre Social de la Marina, amb un horari de 17.00h a 20.00h. L’objectiu d’aquest taller és, principalment, recuperar històries de vida de dones d’Elx así com crear consciència sobre la invisibilització històrica i l’ocultació simbólica de les experiències femenines.
La regidoria d’Igualtat conjuntament amb la Prefectura de la Policia Local ha organitzat la trobada de dones per la pau que tindrà lloc a la sala de dansa del pavelló d’esports de la Universitat Miguel Hernández el pròxim 23 de novembre.
Però les activitats no acaben aquest dia, el 26 de novembre es desenvoluparà la V Jornada Contra la Violència de Gènere: Feminismes per a viure. Unes jornades amb les quals en aquesta cinquena edició es pretén abordar la situació de les menors víctimes de la violència de gènere. Els i les interessades poden realitzar la seua inscripció de forma gratuïta a través del telèfon 966 659 213 o al correu igualdad@elche.es.

