L’administració electrònica arranca a l’Ajuntament i permet els i les usuàries realitzar fins a 600 tràmits

L’administració electrònica arranca a l’Ajuntament i permet els i les usuàries realitzar fins a 600 tràmits

Representants d’institucions i de diferents entitats i treballadores i treballadors municipals assisteixen a la presentació del sistema telemàtic, duta a terme al Centre de Congressos, en el primer dia de funcionament de sede.elche.es


L’alcalde, Carlos González destaca que “aquest nou servei, que ha suposat una inversió de quasi 4 milions d’euros, permet des de hui simplificar la relació entre el Consistori i la ciutadania i avançar en eficàcia, transparència, control i productivitat


L’administració electrònica ja ha arrancat a l’Ajuntament d’Elx. Des de hui els usuaris poden realitzar 600 tràmits administratius des de qualsevol lloc i a qualsevol hora del dia sense haver de presentar-se físicament en el Consistori amb la finalitat de demanar una llicència o una cèdula d’habitabilitat, sol·licitar el padró o presentar queixes, entre altres accions. El nou sistema digital ha sigut presentat aquest matí al Centre de Congressos per l’alcalde d’Elx, Carlos González; el regidor de Recursos Humans, Ramón Abad; la cap de servei de secretaria general, Asunción Brotons; el coordinador de l’àrea d’Innovació i Recursos Humans, José Antonio Galiano; i el cap de secció de l’administració electrònica, José Torres.

“Un servei perquè treballadors o treballadores municipals i ciutadania puguen realitzar per internet els seus tràmits i gestions”, segons ha assenyalat el regidor il·licità, qui ha informat que “en 2015 l’administració del Consistori era anacrònica i arcaica”, i ha afegit que “per a solucionar aquesta situació l’Equip de Govern va començar a treballar en un projecte ambiciós, necessari i complex, dins de l’estratègia Edusi i amb una inversió de quasi 4 milions d’euros, que culmina hui amb la posada en marxa de la seu digital”. González ha destacat que “aquesta nova iniciativa, que ha suposat una inversió de quasi 4 milions d’euros, permet simplificar la relació entre l’Ajuntament i la ciutadania, avançar en eficàcia, transparència, control i productivitat”.

L’alcalde ha destacat que aquest canvi ha suposat des del diagnòstic i la implementació de 1.200 procediments administratius fins a l’autorització de 700 usuaris/àries, 300 certificats electrònics, així com la formació del personal municipal, l’adquisició de 600 equips informàtics i la renovació de xarxes wifi i fibra òptica, entre altres accions.

Una revolució

Així mateix, González ha agraït la labor del funcionariat, del personal de la Regidoria d’Innovació i Recursos Humans, a la secretaria general i a les empreses implicades el gran procés de transformació. No obstant això, al llarg d’aquest procés de canvi de procediment, González ha assegurat que en aquesta ‘revolució’ podran originar-se certes incidències, per la qual cosa es demana la col·laboració i paciència de la ciutadania davant els problemes que puguen sorgir.

Per part seua, Abad ha assegurat que al llarg del dia no s’ha registrat cap mena d’incidència ressenyable en la posada en marxa del servei i ha indicat que “les persones interessades poden entrar en sede.elche.es, una eina en la qual els terminis seran més còmodes, les esperes menys eternes i els tràmits més senzills” i ha assenyalat que “durant aquestes primeres setmanes acudiran professionals a les dependències municipals per a continuar formant el funcionariat”.

D’altra banda, es posarà en funcionament igualment la signatura electrònica, amb l’objectiu és que tot empleat públic que actualment tinga atribuïdes funcions de signatura en format paper, accedisca a la possibilitat de signar de manera digital.

A la presentació també han assistit mitjans de comunicació, associacions agràries, empresarials, Cossos i Forces de Seguretat, associacions veïnals, i col·legis professionals amb seu a la ciutat, entre altres institucions.

Per a poder utilitzar aquest nou sistema serà necessari acudir a qualsevol oficina municipal d’atenció a la ciutadania i sol·licitar el certificat digital. Una vegada realitzat aquest tràmit ja no seria necessari acudir a les oficines i se li comunicarà qualsevol novetat de manera telemàtica.