L’Ajuntament d’Elx comença a pagar a persones autònomes i microempreses les ajudes del Pla Reactiva’t Elx

L’Ajuntament d’Elx comença a pagar a persones autònomes i microempreses les  ajudes del Pla Reactiva’t Elx

El portaveu de l’Equip de Govern, Héctor Díez, explica que la Junta de Govern Local ha abonat ja 423.000 euros que beneficiaran a quasi 500 persones, de les quals 201 rebran 1.000 euros i 296 cobraran 750 euros


Díez assenyala que se sol·licitarà a Labora una subvenció de 110.000 euros amb la finalitat de posar en marxa un pla d’inserció laboral i se cedirà una parcel·la en el barri de Sant Antoni a la Fundació Salut Infantil per a l’ampliació de les seues actuals instal·lacions


L’Ajuntament d’Elx ha començat a pagar les primeres ajudes a persones autònomes i microempreses del municipi afectades per la crisi de la Covid-19. La Junta de Govern Local ha abonat 423.000 euros del pla Reactiva’t Elx que beneficiaran a quasi 500 persones del municipi. El portaveu de l’Equip de Govern, Héctor Díez, ha recordat aquest matí en roda de premsa que l’Ajuntament va aprovar aquestes ajudes amb un muntant total de 3,4 milions d’euros en dos programes. D’una banda, el Pla 1 amb 2 milions d’euros que es distribuiran en ajudes de 1.000 euros i que beneficiaran a 201 persones afectades pel Reial Decret 4/65 de tancament d’establiments davant l’estat d’alarma. D’altra banda, el Pla 2, dotat de 1,4 milions d’euros, en ajudes de 750 euros que arribaran a 296 persones que hagen vist reduïda la seua facturació en un 40% respecte als mesos anteriors a la declaració de l’estat d’alarma.

En total s’han aprovat 626 expedients. No obstant això, s’han desestimat 66 sol·licituds per incomplir amb els requisits i 63 han sigut rebutjades per duplicitat amb les ajudes de Conselleria, ha assenyalat Díez, qui ha destacat que “a partir d’aquest moment la Regidoria de Promoció Econòmica continua treballant perquè totes les setmanes en la Junta de Govern s’aproven els diferents expedients i es procedisca al pagament d’aquest important pla que té el propòsit de fer costat a totes aquelles persones autònomes i petites empreses afectades pel coronavirus”.

Pla d’inserció laboral

D’altra banda, la Junta de Govern ha aprovat sol·licitar una subvenció a Labora de 110.000 euros amb el propòsit de posar en marxa un pla d’inserció laboral per a totes les persones que hagen perdut el seu treball com a conseqüència de la crisi sanitària. El portaveu ha explicat que amb aquesta ajuda es contractarà un equip tècnic de 3 agents de desenvolupament local i un auxiliar d’administració per a fer costat les persones afectades a través d’itineraris de cerca d’ocupació.

Urbanisme

Quant al departament d’Urbanisme, Díez ha indicat que la Junta de Govern ha aprovat tres llicències d’obres. La primera per a la construcció d’un edifici de 14 habitatges amb garatge en el barri de Trabalon al sector E5 a càrrec de la mercantil Hàbitat Sant Vicent SL. També s’ha procedit a un canvi d’ús i de llicència de 10 habitatges amb local a 12 habitatges sense local que s’està construint prop del Pont de la Generalitat al carrer Joaquim Santo número 44. Finalment, s’ha provat la llicència d’obra interior d’un habitatge a l’avinguda Candalix número 20.

Contractació

En l’àrea de Contractació Pública s’ha procedit a classificar les ofertes dels licitadors presentats al contracte del servei de música i grups musicals per a la Regidoria de Cultura. A partir de hui, la mercantil Produarte tindrà un termini de 10 dies per a presentar la documentació. A més, el portaveu ha assenyalat que s’ha adjudicat el contracte de manteniment d’ascensors i s’ha procedit a licitar el contracte de subministrament de rajoles per a la brigada municipal per un període de quatre anys i un import de 36.000 euros.

Així mateix, la Junta de Govern ha aprovat la concessió d’una parcel·la de propietat municipal en Sant Antoni a favor de la Fundació Salut Infantil per a l’ampliació de les seues actuals instal·lacions. “En aquest cas, es realitzaran una sèrie de modificacions puntuals en el plec per a la concessió de la parcel·la amb la finalitat que s’adapte al projecte. Per tant, es declara desert aquest plec i en les pròximes setmanes es presentarà un de nou, en el qual es permetrà un major termini de temps per a complementar la informació que s’ha de presentar i per a modificar una sèrie de clàusules en el plec de condicions”, ha explicat Díez.