Enguany l’Ajuntament ha duplicat els efectius amb 36 agents i 18 auxiliars d’informació que ajudaran les persones a respectar les noves normes imposades per la Covid-19
L’alcalde, Carlos González, destaca que “volem que aquest siga un estiu segur tant per als il·licitans i il·licitanes com per a les i els turistes d’altres països que acudeixen al nostre litoral”
Elx ha donat el tret d’eixida oficial a la temporada d’estiu amb la posada en funcionament de tots els serveis que garanteixen la seguretat i higiene de les platges il·licitanes. L’alcalde, Carlos González, acompanyat del regidor de Seguretat Ciutadana, Ramón Abad, i del de Turisme, Carles Molina, ha presentat el dispositiu de la Unitat Turística de la Policia Local que enguany compta amb més d’un centenar de persones. En total 115 efectius entre Policia Local, auxiliars de platja, persones del servei de neteja i socorristes. González ha destacat que “volem que aquest siga un estiu segur tant per als il·licitans i il·licitanes com per als i les turistes d’altres països que acudeixen al litoral d’Elx”.
A causa de les circumstàncies de la pandèmia de la Covid-19 s’han duplicat els efectius amb 36 agents amb la finalitat de donar resposta a l’increment d’incidències que es produeixen en aquesta època i d’oferir una major vigilància i seguretat a veïnat i turistes.
A més, de manera simultània, s’ha posat en marxa el servei d’auxiliars d’informació, “un element fonamental en coordinació amb la Policia Local i la Unitat Turística, que permetrà que es complisca la dinàmica de funcionament que implementarem a les platges”, ha assenyalat l’alcalde. Les 18 persones contractades per la Generalitat com a auxiliars, seran les encarregades de proporcionar tota la informació de com i per on accedir a l’arena a través de determinades passarel·les o accessos, com situar-se correctament segons els sectors i ajudar en tot el possible perquè qui assistisca a les platges mantinga les normes de precaució i seguretat.
Així mateix, “l’Ajuntament ha iniciat tant el servei de Salvament i Socorrisme com el de neteja i higiene amb 24 persones a les platges”, segons ha assenyalat el regidor il·licità, qui ha insistit que “ara hem de col·laborar per a facilitar el distanciament social i extremar les mesures adequades”.
Per part seua, el regidor de Seguretat Ciutadana, Ramón Abad, ha assenyalat que “es continua avançant en el Pla de Contigencia i en els pròxims dies iniciarem la sectorització de les platges i posarem en marxa l’aplicació que en tot moment ens permetrà conéixer l’aforament de les platges”.