Carlos González: “Elx ha format part del circuit mundial de l’art de Jaume Plensa”

Carlos González: “Elx ha format part del circuit mundial de l’art de Jaume Plensa”

L’alcalde, Carlos González, i la regidora de Cultura, Marga Antón, assisteixen al desmuntatge de les escultures “Sílvia” i “Maria”, després de 10 mesos instal·lades a la plaça del Congrés Eucarístic


Elx s’acomiada de les escultures “Sílvia” i “Maria” de Jaume Plensa. La maquinària pesant ha pres aquest matí la plaça del Congrés Eucarístic per a desmuntar aquestes peces de set metres cadascuna, que portaven instal·lades des de novembre de l’any passat a la ciutat. Un esdeveniment al qual ha acudit l’alcalde, Carlos González, i la regidora de Cultura, Marga Antón. “Després dels 10 mesos en què hem pogut gaudir d’aquestes escultures, marxen hui per a continuar amb el seu periple per la Comunitat Valenciana, concretament, a Vila-real”, ha destacat González, qui ha recordat que aquestes obres de 7.500 quilos han estat a Elx però poblen les principals capitals d’Europa i del món. “La nostra ciutat ha format part del circuit mundial de l’art de Plensa”, ha declarat l’alcalde.

González ha agraït a la Fundació Hortensia Herrero la cessió d’aquestes dues obres que “s’han convertit en un autèntic atractiu turístic i cultural per als il·licitans i visitants per la seua monumentalitat, la seua bellesa, la seua singularitat i per la redefinició del paisatge urbà que han suposat per a l’entorn”.

González agraeix a la Fundació Hortensia Herrero la cessió d’aquestes dues obres que “s’han convertit en un autèntic atractiu turístic i cultural per a la ciutadania per la seua monumentalitat, la seua bellesa i la seua singularitat”

“Des d’un principi, es tenia previst que aquestes peces monumentals romangueren a Elx fins al mes de juliol de 2020. No obstant això, a causa de la crisi sanitària de la Covid-19 la seua estada s’ha prolongat fins al mes de setembre”, ha indicat l’alcalde.

El regidor il·licità també ha destacat diverses exposicions a l’aire lliure com la del Museu del Prado, que va tindre lloc al juny de l’any passat, i no descarta dur a terme pròximes iniciatives amb la intenció de promoure i connectar la cultura amb l’espai públic i la ciutadania.


Skip to content
Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.