Els treballs, que pretenen donar al vial un aspecte urbà, es prolongaran durant cinc mesos i no contemplen talls al trànsit rodat
La Regidoria de Manteniment de l’Ajuntament d’Elx invertirà 484.000 euros en l’adequació de la ronda Nord amb l’objectiu de donar-li un aspecte urbà, d’avinguda, i dotar-la de zones correctament enjardinades amb les quals renovar un dels principals accessos al nucli urbà i, alhora, facilitar la labor de manteniment de les brigades municipals.
El regidor de l’àrea, Héctor Díez, ha explicat que la ronda Nord és un dels vials més transitats de la ciutat pel qual passen més de 16.000 vehicles diaris. I que amb aquesta renovació es pretén millorar aquest espai, atés que actualment presenta una estètica “radial i descurada”, amb àrees de terra i males herbes. Els treballs tenen un termini d’execució de cinc mesos, i el focus d’actuació es posarà en els més de tres quilòmetres entre el pont del Bimil·lenari i l’inici de la Via Parc.
La ronda Nord, situada al nord-est de la ciutat, compta amb més de tres quilòmetres i amb un trànsit diari de més de 16.000 vehicles
En concret, en la mitjana i les tres rotondes rebran un tractament de formigó de colors –bordeus i ocre– a més de gespa artificial. En la mitjana de sis metres d’amplària es mantindran 150 palmeres, mentre que 69 es traslladaran a altres punts de la mateixa ronda o a l’hort de Bèrnia. “Tots els trasplantaments tenen els permisos del Patronat del Palmerar i s’han efectuat amb la màxima cura, sota la supervisió de l’empresa d’inspecció d’arbratge contractada pel consistori”, ha afegit Díez, qui ha destacat que cada palmera resituada rebrà el tractament indicat per a continuar amb el seu creixement.
Durant el transcurs de les obres no es contemplen talls al trànsit rodat. I l’edil no descarta en un futur la instal·lació “d’algun element singular” en la rotonda de la intersecció entre la ronda Nord i l’avinguda de la Unesco. “Estem convençuts que en finalitzar la intervenció ens trobarem amb una avinguda d’estètica immillorable”, ha dit el tinent d’alcalde, qui ha conclòs la compareixença manifestant que “l’Equip de Govern aspira al fet que els senyals d’identitat il·licitans estiguen relacionats amb el bon aspecte dels nostres accessos i així fer l’efecte que s’entra a la gran ciutat que som”.