La regidora de Cultura, Marga Antón, explica que l’obra fonamentalment se centra en ressaltar la figura d’Antonio Martínez Maciá, fundador del Reial Orde de la Dama, a través de tots els arxius i documents gràfics que s’exhibeixen
La presidenta del Reial Orde de la Dama, María del Carmen Pérez, destaca que “no volem que la pandèmia ens obligue a no fer res. Volem continuar lluitant per la nostra dama i reivindicar que prompte estiga amb nosaltres
El Reial Orde de la Dama en col·laboració amb la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Elx ha organitzat l’exposició amb el títol de “Cavallers, l’Orde i la seua Dama. 1968-1995. El llegat d’una tradició” en la qual es fa un recorregut dels 52 anys d’història de l’organització. Una mostra que des de hui fins al pròxim 4 d’octubre es podrà visitar al centre cultural les Clarisses. “Malgrat que enguany no hem pogut celebrar l’aniversari de la troballa de la Dama d’Elx per les circumstàncies de la Covid-19, organitzem aquesta exposició amb la voluntat que els il·licitans i il·licitanes puguen conéixer la història del bust iber”, ha destacat aquest matí en la inauguració de l’obra l’edil de Cultura, Marga Antón, al costat de la presidenta del Reial Orde, María del Carmen Pérez, i la comissària de l’obra i historiadora de l’art, Estefanía Soler.
La regidora ha explicat que fonamentalment l’obra se centra en ressaltar la figura d’Antonio Martínez Maciá, fundador del Reial Orde de la Dama, a través de tots els arxius i documents gràfics que s’exhibeixen. Les persones que la visiten podran contemplar desenes de miniatures de la Dama d’Elx, així com un audiovisual de la història i els detalls del vestit de la popular escultura.
Per part seua, la presidenta de l’organització ha agraït la col·laboració del consistori i ha destacat el gran esforç que s’ha realitzat per a tirar avant l’exposició. “No volem que la pandèmia ens obligue a no fer res. Volem continuar lluitant pel que ens importa, en aquest cas, la nostra dama, i reivindicar que prompte estiga amb nosaltres”, ha conclòs Pérez.

