L’alcalde d’Elx fa una crida a la població per respectar el tancament perimetral i les noves mesures amb la finalitat de doblegar la taxa de contagis i alleujar la situació dels hospitals
L’alcalde d’Elx, Carlos González, ha tornat a apel·lar la responsabilitat individual dels il·licitans i de les il·licitanes per afrontar la pandèmia en un moment complicat en el qual, el sistema sanitari està travessant una situació insostenible i es troba a la vora del col·lapse. Tal com ha declarat l’alcalde “hui més que mai, complir les normes sanitàries i evitar el contacte social suposa salvar vides”.
González, al costat del regidor de Seguretat, Ramón Abad, ha mantingut aquest matí una reunió telemàtica amb el president de la Generalitat, Ximo Puig; la consellera de Justícia, Gabriela Bravo; la subdelegada del Govern, Araceli Poblador; els responsables de les Forces i dels Cossos de Seguretat de l’Estat; i els alcaldes de les localitats de més de 50.000 habitants; amb la finalitat de coordinar el tancament perimetral dels principals municipis de la Comunitat els pròxims tres caps de setmana.
Aquestes localitats concentren pràcticament al 50% de la població de la Comunitat Valenciana.
“L’objectiu fonamental ha sigut coordinar el que serà el primer tancament perimetral de les 16 ciutats majors de 50.000 habitants que es produirà, per primera vegada, aquest cap de setmana i que suposarà la impossibilitat d’eixir del terme municipal en la franja horària compresa entre les 15 hores del divendres i les 6 de la matinada del dilluns”, ha indicat l’alcalde. A més, ha aclarit que “la finalitat principal d’aquesta mesura és evitar al màxim la mobilitat de la població per a reduir al màxim el contacte social i d’aquesta forma contribuir amb la resta de mesures per a frenar la propagació del virus”.
González ha dit que aquesta mesura, al costat de la resta aprovades dilluns passat per la Generalitat, “ens col·loca en una situació de quasi confinament amb la finalitat que es produïsca el mínim contacte social i reduir la transmissió del virus”.
Més de 300 agents vetlaran pel compliment de les noves mesures amb controls als diferents punts d’accés al municipi
L’alcalde ha explicat que el dispositiu per als tres pròxims caps de setmana estarà dotat per més de 300 agents i es basa en la coordinació de les Forces i dels Cossos de Seguretat de l’Estat. Policia Local, Policia Nacional, Guàrdia Civil i Policia no adscrita es distribuiran als punts d’accés per garantir el tancament perimetral. També estaran presents a les estacions de tren, autobusos i a l’aeroport. La Policia Nacional s’encarregarà de l’autovia EL-20; la Guàrdia Civil de la Marina; i la Policia Local de la carretera de Santa Pola a la vereda de les Cendres, de la carretera de Crevillent a la Ronda Oest i Via Parc a l’entrada des d’Alacant.
“No obstant això, més enllà del dispositiu, a nosaltres ens agradaria posar l’èmfasi en el que creiem que és més important per a aquests dies de punt àlgid de la crisi sanitària, la conscienciació ciutadana”, ha assenyalat l’alcalde.
González ha reiterat que “estem vivint un moment excepcional i hem de ser conscients que la tercera ona està ocasionant una crisi sanitària sense precedents, extraordinàriament dura, que es tradueix en un nombre insuportable de persones mortes de totes les edats. Es tradueix també en una situació insostenible als hospitals, pròxima al col·lapse, que situa els professionals sanitaris al límit. A més, està generant gravíssimes conseqüències econòmiques i socials. No sols hem de posar en marxa un dispositiu policial per garantir el compliment de les mesures, sinó que hem d’apel·lar a la corresponsabilitat dels il·licitans i de les il·licitanes. Repetisc que, més que mai, complir les normes és salvar vides”.
L’alcalde ha recordat que el tancament perimetral implica que només es pot eixir del terme municipal per causes justificades establides per la norma.
