L’edil Esports, Vicente Alberola, la representant de la Coordinadora Feminista, Eva Irles, i el membre de la Unió Ciclista Il·licitana (UCI), José Luis García, informen que l’esdeveniment arrancarà a les 10.00 hores el diumenge des del Passeig de l’Estació
La I Marxa amb bici per la igualtat recorrerà els carrers d’Elx diumenge 27 des de les 10.00 hores per a reivindicar el feminisme i la mobilitat sostenible, tal com han anunciat el regidor d’Esports, Vicente Alberola, la representant de la Coordinadora Feminista, Eva Irles, i el membre de la Unió Ciclista Il·licitana (UCI), José Luis García.
La carrera, organitzada per la Coordinadora Feminista, la Unió Ciclista Il·licitana (UCI) i l’Ajuntament d’Elx a través de les Regidories d’Esports, d’Igualtat, de Mobilitat i de Seguretat Ciutadana, començarà al Passeig de l’Estació i transcorrerà per l’avinguda de la Llibertat, Reina Victòria i la carretera d’Alacant per a acabar de nou al Passeig de l’Estació.
“Serà una jornada excel·lent on conjugarem dos aspectes fonamentals per a la societat com són la qüestió feminista i l’esport. Estic segur que aquesta prova es prorrogarà en els pròxims anys, ja que indissolublement la part social i la part esportiva estaran unides durant tota la vida “, ha destacat el regidor d’Esports.
Irles ha explicat que la carrera comptarà amb una batucada, un photocall i la lectura d’un manifest a càrrec de l’esportista il·licitana Maje Sánchez sobre el paper de la bicicleta en el feminisme. A més, a les i els participants se’ls proporcionarà fruita en acabar la carrera.
“Volem que es consolide i es faça més grans en els pròxims anys. Hui dia tenim més de 300 persones inscrites”, ha informat la representant de la Coordinadora Feminista, que ha afegit que “estem molt contentes perquè ha tingut un gran acolliment que al final el que vol és fer una jornada, familiar, reivindicativa i sumar més adeptes a la bicicleta”.
Per part seua, García ha comentat “que la Unió Ciclista farà tot el possible perquè es puga repetir la marxa molts més anys” i ha animat a apuntar-se a qui no s’haja inscrit “perquè serà un dia de festa”.
La inscripció té un preu de dos euros i es pot realitzar a través de la pàgina web de la Fundació de l’Esport Il·licità, a les perfumeries Gal·la o fins una hora abans de l’inici de l’esdeveniment al Passeig de l’Estació i els qui ja s’hagen apuntat poden recollir els dorsals a l’Associació de Dones Veïnals d’Elx divendres a la vesprada i dissabte al matí.



