La proposta de nova ordenança de Mobilitat Sostenible permetrà als patinets l’ús de totes les infraestructures ciclistes

La proposta de nova ordenança de Mobilitat Sostenible permetrà als patinets l’ús de totes les infraestructures ciclistes

La regidora de l’àrea, Esther Díez, informa que des dels 15 anys es podran utilitzar aquests vehicles personals i que el reglament municipal regularà les activitats de tipus turístic basades en aquests


La proposta de nova ordenança de Mobilitat Sostenible permetrà als patinets l’ús de totes les infraestructures ciclistes del municipi, com ara carrils segregats, sendes i voreres bici. Fins ara només podien fer-ho pels carrils bici. A més, als usuaris d’aquests vehicles, que es podran utilitzar des dels 15 anys, no se’ls exigirà segur ni registre, encara que sí fitxa i l’ús del casc, com estableix la Direcció General de Trànsit (DGT) amb la nova Llei de Trànsit, vigent des del març passat. Els patinets no podran circular en cap cas per vies per als vianants, a diferència de les bicicletes, sempre que no existisquen aglomeracions i deixen 1,5 metres de distància amb els vianants.

L’edil de l’àrea, Esther Díez, ha detallat els detalls d’una normativa la proposta de la qual es va donar a conéixer el divendres passat a la Mesa de Mobilitat de l’Ajuntament d’Elx. I que degué romandre a l’espera de nous passos de la DGT amb la seua nova legislació, atés que “és la seua competència, encara que posteriorment els municipis puguem entrar detalladament”, ha dit Díez, que ha assenyalat que l’aprovació de la nova ordenança de Mobilitat Sostenible està prevista per a tardor. La Junta de Govern Local haurà de donar llum verda primer al període d’exposició pública i així sumar les idees de la ciutadania.

En concret, les característiques tècniques dels patinets, l’obligatorietat del casc i de la fitxa ja es preveu per la DGT des de març, mentre que la proposta d’ordenança municipal afig l’edat mínima d’ús –equiparada a la del ciclomotor–, la possibilitat de transitar per totes les infraestructures de tipus ciclista, la restricció de fer-ho en zones per als vianants i les activitats econòmiques turístiques amb aquests vehicles.

L’edil informa que ja estan formalitzats els contractes per a la construcció dels nous trams de carrils bici de l’avinguda d’Alacant i del carrer Pere Joan Perpinyà, per la qual cosa les obres arrancaran en pròximes setmanes

“Igual que en infraestructures, el que busquem és avançar en la normativa per a fomentar un canvi en els desplaçaments cap a maneres més sostenibles, com vam fer en 2016 modificant l’ordenança de circulació perquè la bicicleta formara part de la quotidianitat del nostre municipi”, ha manifestat Díez. L’edil ha recordat que el 80% de les emissions contaminants d’Elx provenen dels vehicles privats, que suposen un 58% enfront del 42% de transports sostenibles, segons reflecteix el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, ara en tràmit, “uns percentatges que hem de canviar”, ha postil·lat la responsable municipal.

Patinets turístics

La nova ordenança de Mobilitat Sostenible, així mateix, preveurà les activitats econòmiques turístiques basades en els patinets amb base fixa. “Les empreses hauran de disposar de permís municipal, en el qual figurarà el recorregut de les rutes autoritzades, l’horari d’ús i les obligacions i limitacions per a garantir la seguretat de tercers i dels seus usuaris i usuàries”, a més que les signatures hauran de vetlar perquè aquests posseïsquen les habilitats necessàries per a conduir-los, tal com ha assenyalat l’edil.

En eixe sentit, Díez ha continuat explicant que les mercantils hauran d’estacionar els patinets als llocs habilitats, tindre una assegurança de responsabilitat civil i que s’analitzaran altres factors per a autoritzar l’activitat, com que els vehicles tinguen les últimes novetats tècniques com a sistemes d’autocomprovació, per la qual cosa, només s’activaran si tenen suficient bateria i no presenten cap defecte, o també de geolocalització que permeta el seu correcte aparcament o el trànsit per zones habilitades. “Ja existeixen models que quan entren en un passeig per als vianants geolocalitzat, s’apaguen”, ha afegit Díez.

Quant a la bicicleta, Díez ha recalcat que l’ús del casc entre ciclistes no ha canviat: obligatori en ciutat per a menors de 16 anys i per a totes les edats fora dels nuclis urbans. I que ja estan formalitzats els contractes dels nous trams per als carrils bici de l’avinguda d’Alacant i del carrer Pere Joan Perpinyà, per la qual cosa les obres arrancaran en les pròximes setmanes.

L’objectiu de la nova ordenança és regular la mobilitat sostenible de vianants, bicicletes i de vehicles de mobilitat personal i és en aquests últims on pràcticament presenta novetats per a un fenomen, el dels patinets, en creixement a Elx. “L’objectiu és garantir que augmentem el percentatge de vehicles nets i la convivència respectuosa entre els usuaris i usuàries de la via”, ha destacat la regidora, que ha definit el patinet com a vehicle ecològic: “Si parlem de ciutadania que deixa el cotxe a casa i usa el patinet hem de celebrar-ho i facilitar-ho, i en això estem en aquestos moments, donant seguretat i fomentant la mobilitat sostenible en el marc de l’estratègia Elx 2030”, ha conclòs.


 

Skip to content
Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.