La mostra estarà oberta fins al 23 d’octubre i la inauguració compta amb la presència de Marga Antón, regidora de Cultura; Esperanza Navarro en representació de la fundació, Valerio Rocco, director del Cercle; María Pallás, coordinadora general de PHotoEspaña, i Gertrud Gómez, comissària
La fundació il·licitana Esperanza Pertusa inaugura l’exposició de fotografia ‘Enfoca el cor per a canviar el món’ al Cercle de Belles Arts de Madrid. L’acte d’inauguració ha comptat amb la presència de Marga Antón, regidora de Cultura; Esperanza Navarro en representació de la fundació, i Valerio Rocco, director del Cercle, a més de María Pallás, coordinadora general de PHotoEspaña, i Gertrud Gómez, comissària de la mostra.
Aquesta exposició reuneix les obres premiades i reconegudes en la primera edició del Premi Internacional de Fotografia Esperanza Pertusa. Un premi que vol reconéixer el valor del treball d’artistes de la fotografia que conviden a conéixer, a reflexionar i a sentir altres realitats i naix de la idea que el primer acte per a transformar la realitat és veure-la, mantindre la mirada. Després d’un mes a Elx, l’exposició es trasllada a Madrid, en el marc del festival de PHotoESPAÑA.
“La Fundació Esperanza Pertusa treballa intensament des de fa anys en l’ajuda per la desigualtat i per trencar les primes fronteres que ens separen dels més desfavorits”, ha explicat Antón. “L’exposició ‘Enfoca el corazón para cambiar el mundo’ mostra des d’una mirada positiva i des de la bellesa, el treball de fotògrafs compromesos amb aquestes realitats”, ha afegit.
Les fotografies es troben a la sala Minerva, sota el paraigua del Festival PHotoESPAÑA i l’edil explica que “la fundació treballa intensament des de fa anys en l’ajuda per la desigualtat”
L’exposició fotogràfica pot visitar-se fins al pròxim 23 d’octubre al Cercle de Belles Arts de Madrid, a la sala Minerva. Les fotografies han sigut realitzades per artistes amb una temàtica que aborda problemàtiques socials com la pobresa, l’exclusió social o la igualtat de gènere.
Les peces seleccionades pretenen despertar consciències i inspirar una transformació social positiva, que impulse una crida a l’acció i que impulse a fer un canvi real en benefici de les persones. “El que estem veient és el treball de fotògrafes i fotògrafs que han decidit observar i fer d’eixa mirada un propòsit i un art”, ha explicat la presidenta de l’associació.
La mostra està composta per 16 imatges d’artistes com Ana Palacios, guardonada amb el primer premi Esperanza Pertusa, i els seus dos accèssits, Fernando Iglesias i Pedro Lodoño, a més de la resta de seleccionats. L’edil de l’àrea ha aprofitat per a donar la seua enhorabona als guardonats i als participants per la seua “especial sensibilitat per a tractar de formes tan diferents temes tan sensibles i reals, retornant-los, d’alguna manera, la seua dignitat a través d’elles”.
L’exposició ha sigut possible gràcies a la col·laboració de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Elx, del Cercle de Belles Arts i del festival PHotoESPAÑA.



