El bus urbà d’Elx registra més de 9,9 milions de passatgers durant 2022, un augment del 23,46% respecte a l’any anterior

El bus urbà d’Elx registra més de 9,9 milions de passatgers durant 2022, un augment del 23,46% respecte a l’any anterior

La regidora de Mobilitat, Esther Díez, informa que ”les dades reflecteixen que la ciutadania torna a fer ús del transport públic després de la pandèmia” i està convençuda que 2023 serà un any clau per a elevar la xifra de viatgers


El bus urbà d’Elx ha registrat més de 9,9 milions de passatgers durant 2022, un augment del 23,46% respecte a l’any anterior, segons ha informat la regidora de Mobilitat Sostenible, Esther Díez, acompanyada del gerent d’Autobusos Urbans, Ángel Luis Andreu.

“Unes dades que reflecteixen que la ciutadania torna a la normalitat i a fer ús del transport públic després de la pandèmia”, ha assenyalat l’edil, que està convençuda que 2023 serà un any clau per a elevar la xifra de viatgers.

Díez ha assegurat que es registren uns percentatges similars quant a la tipologia de bitllets respecte a anys anteriors, ja que el 60% de persones viatja de manera gratuïta i són més d’un 20% les que ho fan mitjançant abonaments. Així mateix, Díez ha manifestat que des del últim quadrimestre del 2022 al voltant del 10% d’usuaris van circular amb la rebaixa del 50% i està convençuda que amb aquesta política de reducció de preus anirà augmentat el nombre de passatgers que utilitzen els bons.

Quant a l’ús de les línies, la regidora ha assenyalat que la B amb uns 1.331.309 passatgers ha sigut la més utilitzada del servei, li segueix la D amb 1.223.270 i a continuació la K1 amb 1.203.919 i la K2 amb 1.238.830. “Sumant aquestes dos últimes línies, la K és la més utilitzada pels il·licitans i il·licitanes. De fet, un de cada quatre viatgers del transport públic ho fa a través d’aquesta línia, cosa que demostra l’encertada que era la seua posada en marxa que circumval·la els diferents barris dels municipis d’una manera tan directa”, ha puntualitzat Díez, que ha indicat “que la nova línia M estarà en marxa a partir de l’estiu per a connectar l’Oest i l’Est de la ciutat”.

La regidora també ha informat que la línia A compta amb el percentatge més alt del bo ordinari i del mensual. Quant a les targetes gratuïtes el major percentatge es registra en la línia G.

Respecte a la tipologia de bitllet, el 61,60% dels usuaris va viatjar amb tiquets gratuïts com el bus lliure i la targeta daurada; el 25,63% va utilitzar bons (jove, ordinari, família nombrosa o mensual); i el 11,32% va emprar el bitllet dissuasiu.

Díez ha agraït a totes les persones usuàries del servei la contribució col·lectiva que aporten al municipi. “La mobilitat sostenible és una eina clau per a lluitar contra l’emergència climàtica i, per tant, totes les persones que en el seu dia a dia usen el transport públic estan contribuint al fet que tinguem una ciutat amb molta millor qualitat de l’aire”, ha indicat l’edil, que també ha reconegut la labor de l’empresa d’Autobusos Urbans, un dels principals serveis públics millor valorats per la ciutadania.

“El nostre objectiu des de la Regidoria és continuar ampliant aquestes polítiques que facen encara un salt de qualitat major al transport públic i estem convençuts que amb les millores previstes enguany amb la reestructuració de les línies, la digitalització del servei i la introducció dels nous autobusos 100% elèctrics sumarem més usuaris al servei”, ha apuntat Díez.

La regidora ha anunciat també que “la previsió de l’estudi quadriennal que s’està duent a terme xifra al voltant d’un milió de viatgers i viatgeres, amb la qual cosa, podem incrementar el servei”.

D’altra banda, Díez ha recordat que a partir del 7 de febrer deixa de ser obligatori l’ús de la màscara al transport públic i confia que aquesta decisió incremente la xifra de viatgers.

Per part seua, Andreu ha destacat que en 2022 s’han recuperat més del 100% dels usuaris en les línies K1 i K2 i s’ha incrementat en un 4,38% el nombre de viatgers respecte a 2019. Així mateix, ha agraït a la Regidoria la seua aposta per la millora del transport públic i ha recordat actuacions com la implementació d’una flota sostenible o l’adaptació de parades i ara en el 2023 serà l’any de la digitalització del servei i de l’inici d’un transport completament elèctric.