L’edil de Contractació Pública, Héctor Díez, destaca que “el 90% de les licitacions s’han realitzat amb èxit, cosa que reflecteix la gran faena que s’ha dut a terme des d’aquesta àrea en un any complicat per la Guerra d’Ucraïna”
Durant el passat 2022 des del departament de Contractació Pública de l’Ajuntament d’Elx es van adjudicar un total de 125 contractes per valor de 18.676.644 euros. Xifres que suposen que el 90% de les licitacions s’han realitzat amb èxit, cosa que, segons el parer del regidor de l’àrea, Héctor Díez, “reflecteix la gran faena que s’ha realitzat des d’aquesta àrea en un any complicat per la Guerra d’Ucraïna i la consegüent crisi energètica i pujada de preus”.
“Vull posar en valor la labor d’aquest departament i de les seues treballadores, una àrea municipal que treballa en l’ombra però que és fonamental per al funcionament de l’Ajuntament i per a posar en marxa projectes i serveis públics que contribueixen a millorar la qualitat de vida dels il·licitans i il·licitanes”, ha assenyalat el regidor, que ha recordat que cada contracte adjudicat suposa un impuls a la dinamització econòmica, ja que implica llocs de treball i activitat comercial.
Els 125 contractes adjudicats per 18,6 milions d’euros suposen una mitjana de dos adjudicacions setmanals durant el passat exercici.
Dels 125 contractes realitzats el 55% corresponen a obres, mentre que el 18% corresponen a serveis i la resta van correspondre a subministraments, contractes privats (artístics) o patrimonials (segurs).
Díez ha explicat que en els contractes oberts la concurrència mitjana va ser de quatre empreses per cadascuna de les licitacions.
El regidor ha destacat també que “en un any molt complicat a conseqüència de la crisi energètica i la pujada del preu de materials de construcció, només el 10% del total dels contractes oberts van quedar deserts”.
Díez ha exposat algunes consideracions sobre els processos de contractació que s’han dut a terme.
En primer lloc, ha recordat que “la correcció d’errors en els plecs forma part del treball diari del departament de Contractació, que tracta de fiscalitzar de manera minuciosa tots els procediments amb dos objectius molt clars: que es complisca la norma i que siguem garantistes en aquest Ajuntament amb els processos de contractació, ja que afecten persones i empreses. A més, la correcció d’errors també forma part del procediment perquè tinguem èxit, és a dir, aconseguir adjudicar”.
L’edil també s’ha referit a l’últim informe fiscalitzador de la Sindicatura de Comptes (que vigila el compliment de la legalitat als consistoris de la Comunitat Valenciana) a l’Ajuntament d’Elx.
Díez ha indicat que en aquest últim informe, l’àrea de Contractació Pública de l’Ajuntament d’Elx té la puntuació de 80 punts sobre 100 i, pel que fa als mecanismes de control, s’estableix un risc baix que no funcionen. És un bon resultat que posa de manifest que aquest departament funciona”.
Quant al baix percentatge de licitacions desertes, el regidor ha dit que cal reconéixer l’esforç del personal del departament a l’hora d’elaborar els plecs i també l’esforç que realitzen les empreses que es presenten a aquests concursos donada la situació geopolítica i la repercussió que està tenint en el preu de materials de construcció com el formigó o el metall.
